söndag 16 augusti 2009

Sista dagen....

innan det är dax att börja jobba igen. Idag har regnet öst ner så vi har passat på att röja lite här hemma ;-) Skulle bara ha hunnit med att sortera och satt in lite papper också, sånt där trist göra ;-) Ett träningspass står också på önskelistan innan kvällen, tänkte köra lite core...i torsdags blev det en joggingrunda igen på knappt 4 km...jätteskönt! Tänk att det är så skönt att röra på sig, när man väl kommit igång ger det sån energi och sånt lugn tillbaka...Bara jag kan hålla i det här nu också...!
I fredags hade sambon fest/middag för sina arbetskamrater, 9 stycken. En av dem lagade hasselbackspotatis och de grillade fläskfilé och sen var det sallad och goda såser. Till efterrätt kladdkaka med vaniljvisp. Mums! Väldigt trevligt :-) Igår sken solen hela dagen, riktigt skönt blev det. Så det blev grillning igår också. På dagen stack tjejerna iväg till varsin kompis och jag passade på att ta en loppisrunda. Hittade jättesöta glasasietter för goda efterrätter, en gammal smörurna som jag ska ha på bänken med slevar och andra redskap i. Blev också en liten söt pall som jag inte kunde motstå. Gjorde en miss bara, såg en trären byrå med fyra lådor, stor och rymlig. Frågade efter pris då de inte hade märkt den, och de sa 400 kr. Sa att jag skulle fundera en stund, men då hann någon annan köpa den...ibland är man inte snabb nog! Men det kommer väl fler...synd bara då den hade varit enkel att få i ordning.
Nej nu är det dax för mig att sätta igång, packa ner kläder till 6-åringen som hon ska ha med på fritids imorgon...och skjutsa 10-åringen till fotbollsträning.

See you!

1 kommentar:

Titti sa...

Inge kul när semestern är slut :( Hoppas det gått bra första dagen :) Stor kram