tisdag 11 augusti 2009

Tisdag...

Tisdag i sista semesterveckan! Ångesten över att börja jobba igen slog över mig häromkvällen...Känns inte som jag hunnit med allt jag vill göra, men så är det väl alltid. Resten av veckan är ganska uppbokad, frisörbesök, jaktträning, fritidsbesök med 6-åringen, besök hos morfar...
Tog faktiskt tag i mig själv och har kontaktat några tjejer som håller på med jakt, och ska träna med dem imorgon. Har inte gjort något med hunden på länge, och har ångest över det...men jag har inte haft någon lust alls, och jag hoppas jag får en liten kick nu! Har tränat lite sporadiskt för mig själv, har börjat med att lära in stopptecken och lite dirigeringar. Har gått rätt bra faktiskt, men det brukar det göra när vi är ensamma. Sista söket vi gjorde gick tyvärr inte så bra då vi träffade på en matte med två labtikar, då sprang han bara runt sen och nosade överallt, kissade och stannade och åt lite rådjursskit. Mycket irriterande. Men vi får se hur det går med träningen imorgon med andra hundar. Jag har inga höga krav, bara att vi ska komma dit och att han ska uppföra sig hyfsat ;-) Jag hoppas få tips av tjejerna om övningar jag kan göra, och om de tror att jag ska kastrera honom eller inte...har funderat mycket på det men kan inte bestämma mig.

Nu ska jag iaf ta tag i mig själv och byta lite vatten i akvariet, och ev baka lite bröd....Har så förb....träningsvärk så jag kan varken knappt sitta eller stå :-) Men då vet man iof att det har tagit :-)

Kramisar

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Härligt med jaktträningen Camilla, Lycka till och hoppas att ni båda får en fin dag tillsammans - det förtjänar ni.
kram Pernilla & Blizzak

Camilla sa...

Jo,jag hörde att Tomas var bra.
Och ni hade kanon väder.
Själv jobbade jag den helgen så jag kunde inte lyssna på Ledin på Parken.
Synd bara att det blev så försenat.
Men den som väntar på något gott...

Titti sa...

Vad kul!! Hoppas det går bra för er!! Ha en härlig sista semestervecka då! Jag tycker åxå d är extremt gruvsamt att börja igen...Roligare kan man ju ha!! Kram