torsdag 13 maj 2010

Torsdag

Ja för mig är det en vanlig torsdag, förutom att man är ledig då ;-) Idag drog jag tidigt iväg till Gardencenter och försökte hitta dom där björnbärsbuskarna som jag så gärna vill ha. Fanns ingenstans! Tänk att dom fick dom förra veckan och nu var dom slut! Skit också...Men köpte en krusbärsbuske, lite småblommor, krukor, planteringsjord och kogödsel. Med kogödsel får man igång det mesta ;-)
Drog en chansning och åkte iväg till ett växthus nån mil utanför stan och dom HADE björnbärsbuskar!! Köpte två stycken som nu ska sättas i helgen. Hoppas på mycket bär sen, dom är så goda :-)
Vädret har varit jätteskönt, säkert 17-18 grader och hyfsat soligt idag. Vad glad man blir! Hann sticka iväg på em och springa, känner mig jättenöjd med att ha sprungit lite drygt 4 km...kommer nog att kännas i benen imorgon :-) Sen har vi grillat jättegott, fläskkarré, sallad med fetaost och melon, tzatsiki...mums! Åsså ett glas rött till de´.
Igår åkte jag iväg till några fotbollsplaner och tränade dirigering med vovven. Endera är han ringrostig eller så gjorde jag för svåra övningar, för bra gick det inte, tyckte han mest bara sprang...:/ Men vi får ta nya tag och så ska jag tänka över övningarna lite. Nu ska jag snart sätta mig framför teven en stund, känner mig trött och nöjd efter dagen. Det blir jobb för mig imorgon, men sen hoppas jag hinna med lite i trädgård och även kanske fönsterputsning om jag har flyt i helgen :-)

Hoppas ni alla har en skön helg! Kram ♥


Lite grönt...


Den gröna är krusbärsbusken och pinnarna bakom är björnbären...:-))





4 kommentarer:

Susanne P sa...

Ibland går träningen bra och ibland går den mindre bra...
Det beror på humöret ;)
Kram

Camilla sa...

Visst hade vi ett kanonväder.
Det har vi nu också...regn och åska ;)
Efter detta väder förväntar jag mig sommarvärme :)
Hmmm..det där med att träna... nä,det finns inte i min värld ;)
Ha det bäst!
Kram!

Ulrika sa...

Kul med björnbär! Smarrigt sen frampå sensommaren eller hösten! Vilken tur ändå att det är låångt dit! Först en härlig sommar!
Ha det fint!
Kram från Ulrika

♥ Sanna ♥ sa...

Vad duktig du är som börjat springa måste komma igång att gåigen man kännerganska snabbt att maninte gör ngt....
Hoppas att du haft en underbar helg
kramisar