onsdag 9 februari 2011

Mitt i veckan

Så var det mitt i veckan igen - galet fort det går! Hemma idag igen med en febrig liten tjej. Var ju hemma i måndags med henne då hon hade lite feber, ont i huvudet och ont i magen i söndags kväll. Men tyckte att hon var pigg under måndagen, så igår var hon tillbaka i skolan igen. Men igår kväll var det samma visa, klagade över ont i magen och att hon inte kände sig pigg. Kände att hon var lite varm. Sen kom hon smygande imorse och sa att hon inte mådde bra och då kände jag att hon hade feber. Det är många som är sjuka nu verkar det som, feber eller magsjuka. Hoppas vi slipper det sistnämnda!
Sitter och väntar på att posten ska komma, har beställt filmen "The Secret". Har läst boken och fick veta att det fanns en film också, så jag kunde inte hålla mig utan beställde den. Sen har jag också boka biljett till Terry Evans (med i bl a Det okända på TV4+), som ska ha en storseans i Kramfors i maj. Blir as-spännande!
Ute är det fantastiskt vackert väder, snön gnistrar och solen skiner. Tänk om man kunde ta en långprommis! Men jag får nog vänta tills storasyster kommer hem från skolan, innan jag kan gå en sväng.
Ikväll är det Sveriges Mästerkock igen, roligt program det där! Håller naturligtvis alla tummar för Linda från Sollefteå och hoppas att hon fortsätter gå vidare! Hoppas ni alla får en bra onsdag!



7 kommentarer:

Camilla sa...

Ja...det ska bli spännande att gå på Terrys storseans.
Han är ju i Ö-vi den 2/3.
Och självklart ska jag dit.
Hoppas att dottern kryar på sig.
Kram på dig!

Semester & Mat sa...

Trist med alla dessa sjukdomar som verkar gå nu. Man bara väntar på att det blir VAB eller att man själv blir liggandes.
1mars ska jag på Terry, längtar redan.

Ha en fin kväll!

soffie sa...

usch va jobbigt att hon blev sjuk igen hoppas verkligen hon slipper magsjukan,
krya på sej till henne,
må gott

Helene sa...

Idag snöar det här = ((
Så vi får vänta till våren kommer ett tag till !!
Hoppas dottern mår lite bättre snart.
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Susanne P sa...

Jag ser också fram emot att få gå och vara med på en seans med Terry!
Min syster och jag ska gå den 2/3 i Ö-vik.
Det är så mycket förkylningar som går nu...usch!
Kram

Malin sa...

Idag är det äntligen fredag och vi har fått 2 dm snö (det sistnämda är väl inte lika kul som att det är fredag, nu ser man inte alla isfläckar).
Hoppas dottern mår bra idag och att ni får en mysig kväll!
Kram

Helene sa...

Kikar in och önskar dig en fin fredag !!
Kram Helene.