söndag 13 februari 2011

Visioner

Med sjukstuga här hemma (nu är det dotter nr 2 som är sjuk) så tog jag en liten paus och åkte till min favvobutik med inredningsgrejor :-) Köpte två st söta burkar som jag ska ha på toaletten och förvara bl a badsalt (komiskt när vi inte har något badkar längre, men fint att ha som prydnad ändå), och sen köpte jag även en handsalva som luktade helt underbart :-) En liten stund för sig själv gör att man får nya krafter att ta hand om sjuklingarna, där den yngsta iofs är på god väg att bli frisk.
Just nu har jag en massa tankar i mitt huvud om hur jag vill göra om här hemma! Hoppas kunna åka på Ikea snart och köpa bokhyllor till vardagsrummet, där jag ska ha en hel del böcker men även korgar med bl a värmeljus mm. Kommer att bli toppenbra :-) Sen vill jag också göra om vårt sovrum, men jag vet att det inte är möjligt förrän vi har bytt fönster. Jag vill så gärna lägga in ett ekgolv när det är klart, sen måla väggarna vita och väggen bakom sängen vill jag ha vita brädor vågrätt, för att få den där lantliga känslan. En ny säng står också på önskelistan, i vitt såklart :-) Fler garderober och ett skåp att ha datorn i, så man kan gömma den när man inte är där. Så nu övar jag starkt på att visionera detta flera gånger per dag, så att det kan bli verklighet snart :-) Nu är det nog dax för mig att gå en sväng med hunden, innan finalmatch med hockey :-) Önskar er alla en härlig söndagkväll!


Inspiration från Mio!


Även detta vintrinskåp hittade jag hos Mio, vill ha!

7 kommentarer:

Helene sa...

Visst är det kul att göra om lite hemma.Jag har fått en ide till vårat extra-rum = ))
Men jag måste få tillbaka min inspiration snart !!
Visa bilder vad du har köpt, det är så kul = ))
Ha en fin ALLA HJÄRTANS DAG !!
Kram Helene.

Mita sa...

Ja det är mycket sjukdomar nu den här årstiden.Behövs lite återhämtning ibland kan jag tro.
Kul att förnya lite hemma, speciellt sen när våren börjar komma.
Visst är det en Rhodesian ridgeback jag har, en underbar hund som jag bara älskar av hela mitt hjärta. Vi har sååå roligt ihop.
Vilken fin vovve du har,en flat, då har du lite att jobba med.Dom gillar väl att hålla igång.I alla fall dom jag har mött,*ler*
Ha en fin Alla hjärtansdag,
Kram Mita1

Semester & Mat sa...

Vi håller också på planerar hur man bäst gör om hemma.
Har två rum kvar och hallen på övervåningen kvar att renovera.
Finns så mycket man vill göra, det är nog pengarna som bromsar och tur är väl det egentligen.
Man ska väl hinna längta lite också.

Ha en fin dag!

Malin sa...

Å vad jag blir avundsjuk på er som ändå kommit igång och renoverat hemma! Här har min pappa äntligen fixat vår trappa åt oss, den blev vit, men i vanlig ordning så gorde han ett slarvjobb (jag måste lära mig att INTE be honom!!) så vi får se hur det blir, fint är det i varje fall, när den är ren, för alla hundhår syns VÄLDIGT bra nu...
Kram

Ulrika sa...

Underbara bilder=snyggt!! Och självklart måste man ha planer!!

Kram!

Helene sa...

Önskar dig en fin onsdag !!
Kram Helene.

Mita sa...

Det där hittade jag i våran dagstidning för ett tag sen,och jag tyckte det var så bra skrivet att jag ville dela med mig av det.
Nej den boken har jag inte läst,kanske värt att kolla upp.
Ha en bra dag,
Kram Mita,