fredag 4 mars 2011

~det är fredag idag~

Äntligen fredag, veckans bästa dag :-)
Idag har det varit ganska så lugnt på jobbet, många har varit lediga och det har ringt lite. Skönt! Mitt veckans mål med kjol på jobbet gick jättebra, även om jag hade lite ångest innan :/ Men det gick finfint och nu blir det ny utmaning nästa vecka!
Vi har haft riktigt fint och soligt väder hela veckan, och nu är det verkligen slaskväder här! Snön tinar, man ser asfalten här och där och snön är lös och porös och slaskig. Känns lite tidigt så några bakslag får vi nog räkna med, men jag hoppas det blir fint och milt även nästa vecka när det är sportlov. Jag som är ledig halva veckan. Såå härligt!
I helgen har jag massor att göra. Måste på stan och fixa present för kalas som 8-åringen ska på, hunden ska badas inför kastreringen nästa vecka (veterinären ville det), det ska städas och grejas...I och för sig är jag ju ledig nästa veckoslut och skulle kunna städa då, men samtidigt är det ju skönt att få lite kvalitetstid med tjejerna :-) Ja vi får se vad humöret och orken säger!
Måste berätta om några underbara änglasmycken (man sätter dem på ett halsband) som en arbetskollega till mig har börjat sälja. Det är en kvinna som tillverkar och säljer dem och skänker pengarna till Barncancerfonden. Hennes barnbarn dog endast fyra år gammal i cancer och nu vill hon hjälpa till att skänka pengar till forskning. Dom är så underbart söta, jag har köpt två stycken :-) Det ska finnas en hemsida också om dessa smycken, ska ta reda på den adressen. Se nedan vilka fina!
Önskar er alla en toppenhelg och att ni tar hand om er ♥


Fina änglasmycken!

5 kommentarer:

Mita sa...

Har ni sånt slaskväder,ja det är på gång här med,fast det väntas visst kallare väder igen,så bakslag får man räkna med.
Vilka underbara änglasmycken, ta gärna reda på hemsidan så kan man gå in och kika,
Kram vännen!

Malin sa...

Ett sånt smycke har jag, beställde två men fick bara ett, vet fortfarande idag inte varför trots att jag mailade och frågade.
Hoppas du hinner njuta lite av helgen trots alla måsten.
Kram

Susanne P sa...

Ja, herre min je vilket slaskväder det är nu!
Igår kväll så var väghyveln här och skrapade vägen. Innan dess så gick det inte under några omständigheter att köra bil på våran väg; det tog i under bilarna och skrapade regält!
Men idag var det glashalt där väghyveln dragit förbi...jag vet inte vad som är bättre...!
Kram

Helene sa...

Och idag är det redan söndag...
Dagarna går så fort just nu känner jag...Fast då kommer ju våren närmare.
Dom smyckena är fina jag har sett dom förut hos nån !!
Va bra att du klara av att ha kjol på dig, visst är det skönt = ))
Ha en fin söndag.
Kram Helene.

Camilla sa...

Underbart med slaskväder för då vet man att våren är här.
I morgon utser jag en vinnare. Kul att du var med i min lilla tävling.
Kram på dig!