tisdag 15 mars 2011

Det så hemskt....

att läsa om allt som händer i Japan just nu! Lider verkligen med människorna och hoppas att det går bra med kärnkraftverket, men det ser ju onekligen inte bra ut :(
Igår var jag bjuden på middag med jobbet, av vår försäljningsavdelning. Vi har gjort ett bra resultat förra året så de ville visa sin uppskattning :-) Trots att det bara var måndagkväll var det många som tog sig några glas till maten, själv höll jag mig till vatten och cola :-) Kvällen avslutades med norsk karaoke, dvs en person har hörlurar på sig och får lyssna till en låt, som personen ska nynna och de andra ska gissa vilken låt och artist det är. Blev några roliga tolkningar där :-))
Förra veckan blev det ingen utmaning för mig, den här veckan tänkte jag kicka igång träning, dax att komma igång med lite flås nu! I och för sig fick jag mig en riktig dos träning i söndags kväll när det var buggkursen, riktigt svettigt :-) Var så nervös innan eftersom jag visste att vi skulle börja med en snurr som vi bara hann påbörja förra gången, och jag fick inte alls till den. Till slut börjar man tro att man inte kan nåt :/
Men då det fattades en tjej så fick killen som är med och håller i kursen vara med och dansa, och eftersom man byter partner hela tiden så fick jag dansa med honom några gånger. Vad lätt det är när man dansar med någon som verkligen kan! DÅ fick jag till hur jag skulle göra, dessutom var han så duktig att föra :-) Det är så himla kul så jag har ett stort leende på läpparna när jag skriver det här!! Dans är verkligen något som får fram min glädje :-)) Så när jag och sambon fick sista danserna hade vi riktigt flyt med två snurrar åt olika håll. Yeay!
Min söta lilla tratt-kantarell (hunden) gillar inte alls sin tratt, men är ju glad ändå, han är ju en flat :-) Såret börjar dra ihop sig och ser bättre och bättre ut. Sista dagen med medicinen och sen hålla ut till lördag innan han får ta av tratten! SEN ska han få springa :-)
Nu ska jag kasta mig på träningscykeln och cykla en stund, sen blir det bara teven och soffan. Önskar er alla en härlig onsdag imorgon!


Crazy little tratt-kantarell!

12 kommentarer:

Helene sa...

Dans kanske vore nåt för mig då ??
Ska fundera på den = ))
Träningscykel har jag oxå hemma...Som bara står och dammar...Ska fundera på den oxå = ))
Ha en fin onsdag imorgon.
Kram Helene.

Mita sa...

Det är roligt att dansa,men med min rygg nu så får det allt bli lite lugnare danser.
Skönt att vovven snart blir av med tratten,
Visst är det hemskt det här som händer i Japan,jag lider verkligen med dom.
Kram vännen!

Susanne P sa...

Visst är det kul med dans!
Och man blir sååååå glad av det!
Kram

Semester & Mat sa...

Tycker också att det är hemsk det som händer i Japan, när man är in på aftonbladet och ser deras "EXTRA", så hinner många tankar komma innan man hinner scrolla neråt. Lider med dem.

Ha en fin dag!

Camilla sa...

Låter som du hade en rolig dag igår.
Vad skönt att tratten snart åker av och att såret läker som det ska.
Kram på dig!

soffie sa...

fniss vilken rolig bild:)
usch det är verkligen hemskt det som händer i Japan usch man kan inte fatta vilka enorma krafter vår lilla jord.
Ha en goo kväll

jessica sa...

ja tack =) ja alltså hade det bara varit jag, hade jag inte brytt mig så mycket men med 4 småttingar alltså det är inte hygiensikt..

Men Oj vilken härlig bild, jag har en liknande till min Ellie när hon var liten, ska visa dig i nästa inlägg =).
Kra,

Mita sa...

Lukas är en charmig flatte,fullt ös hela tiden. Bredvid honom framstår Peppe som en lugn filbunke,hihi...
Kramen!

Malin sa...

Skönt att operationen gick bra och som du skrev, en flat är ALLTID glad, även med en tratt ;-)
Duktig du är som tränar och står i, här får jag just nu kämpa med de enklaste saker, som att gå upp...
Kram

Helene sa...

Önskar dig en fin torsdag !!
Kram Helene.

Helene sa...

Ha en mysig och härlig helg !!
Hoppas allt är bra med dig...
Kram Helene.

Semester & Mat sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig helg!