torsdag 18 april 2013

Fredag imorgon!

Riktigt regnrusk idag, men vad gör väl det när snön försvinner i ett nafs!!
Ska bli riktigt skönt med fredag i morgon, känner mig trött...
Kanske beror det på att jag gjorde zonterapi i måndags, jag vet inte...
Men i två dagar har jag känt mig som jag går i en dimma, en zombie helt enkelt...
Men idag börjar det kännas bättre och jag tror det är bra, det känns så. Lite mer om zonterapi:

"Zonterapi / Reflexologi stimulerar kroppens eget självläkningssystem och fungerar lika bra på kroniska som akuta besvär. Det är också en fin metod för att hålla sig frisk och som en förebyggande behandling. När obalans uppstår i ett organ eller någon annan del av kroppen, blir motsvarande område på fötterna känsligt för tryck, och man kan ofta känna små kristaller. Vid zonterapi stimuleras området med massage och tryck för att återställa balansen. En zonterapibehandling kan alltså användas både till att lokalisera och åtgärda."

Zonterapi -Reflexologi är exempelvis lämplig vid

* Allergiska besvär och eksem
* Barnlöshet
* Cirkulationsproblem
* Förhöjt blodtryck
* Huvudvärk och migrän
* Klimaterie- och övergångsbesvär
* Luftvägsbesvär
* Matsmältnings- och gallbesvär
* Muskel- och skelettsmärtor
* Oregelbunden och smärtsam menstruation
* Oro och stress
* Ryggskott
* Sömnlöshet
* Urinvägsproblem
* Öron- och bihåleinflammation

Zonterapi -Reflexologi får ej enligt nuvarande lag ges vid eller till

* Barn under 8 år
* Cancer
* Diabetes
* Veneriska sjukdomar



  Önskar er alla en riktigt härlig vårhelg!

7 kommentarer:

soffie sa...

här har dte med regnat under veckan å nästan all snö är borta nu perfekt, vår Klarälv är nu isfri :) det där med zonterapi är väldigt intressant jag har inte testat själv ,kram

Camilla sa...

I går regnade det hela dagen men idag är det sol.
NU banne mig måste all snö försvinna snart.
Kram!

Anonym sa...

Jag har aldrig provat men tror helt klart att det är nyttigt och bra för allt.
Hoppas " pigget" kommer tillbaka i helgen.
/P
http://pernillaochpuma.blogg.se

Semester & Mat sa...

SKönt att läsa att det finns fler som är trötta här i bloggvärlden.
Jag känner mig helt slut och då har jag inte sysslat med zonterapi, tror mera på vårtrötthet.

Kram

Susanne P sa...

Hoppas på att din ork kommer tillbaks.
Är det inte så att innan man blir bättre, blir man sämre, med sånna kurer?
Kram & krya på dej.

Helene sa...

Spännande !!
H aen bra start på nya veckan.
Hoppas på MER SOL = ))
Kram Helene.

Susihus sa...

Kan nog mycket väl vara så att man startar och frigör en massa. Jag har känt mig så ibland när jag har varit på massage och haft hårda knutar som har löst upp sig att man nästan somnar efteråt...
Ha det så gott
Kram