söndag 14 april 2013

Träningsvärk...

Igår gjorde tonåringen och jag vår premiärjogg :-) Vi har bestämt oss för att vara med i Vårruset i år i Sundsvall den 30:e maj, så nu måste vi komma igång. 
Kändes jättebra när vi sprang igår, nästan inte jobbigt alls fastän vi även sprang i uppförsbackar. 
Men idag. Har vi träningsvärk! Överallt! Kan kanske också bero på att det var lite isigt på vissa ställen och då spänner man sig även om man inte tror det. Kanske därför vi har ont i midjan?? Ja jag vet inte men konstigt ställe att få träningsvärk ;-)
Har tagit en promenad med yngre dottern idag för att försöka mjuka upp musklerna lite, men undra hur det ska gå att dansa ikväll när låren känns som cementklumpar ;-/

Underbart väder är det i alla fall idag, solen skiner, 10 grader i skuggan, helt underbart!

Såg att det ska bli regn ikväll och natt men det är ju jättebra! Så får snön lite hjälp på traven...
Just idag har jag lite söndagsångest, ingen lust alls att jobba imorgon...Vill bara vara hemma och greja i det härliga vädret!
MEN, imorgon ska jag prova på zonterapi för första gången :-) Det blir jättespännande att se hur det går :-)
Önskar er alla en fin söndagkväll!


 

4 kommentarer:

Susanne P sa...

Det är som ett bevis på att träningen tagit om man får träningsvärk, säger de som vet! ;)

Är öser regnet ner, efter en solig dag...
Kram

Susihus sa...

Härligt med lite träningsvärk då vet ni att ni har gjort något;) Kram

Camilla sa...

Spännande med zonterapi. Mindre spännande att ha träningsvärk ;)
Kram!

Helene sa...

Hur var zon-terapin ??
Spännande !!
Nu är våren och värmen på väg och jag längtar !!
Ha det gott.
Kram Helene.