fredag 16 augusti 2013

Böcker Böcker Böcker

Den här sommaren har jag verkligen läst, eller lyssnat på, många böcker. 
Har hittat en favoritförfattare, Kajsa Ingemarsson, som skrivit ett antal romaner, där Små citroner gula, kanske är den mest kända. Jag vet inte vad jag skulle benämna den som, kanske "feelgood-roman". Hon har också varit med och skrivit Drömliv - lycklig på riktigt, som jag har skrivit om förut (under Boktips). En fantastisk bok!
Snart kommer hennes nya bok - Den magiska gnistan -Vägen till ett kreativt liv. Väntar och längtar!


Att lära sig lyssna på själen, lyssna inåt på sig själv för att hitta sin potential, är viktigt för att vi ska bli lyckliga. Lyckan finns inte utanför oss, den finns redan inuti, och det gäller att lyssna för att hitta vad som just är din grej. 
Jag har börjat med avslappning/meditation varje dag för att få en stund med mig själv. Det var svårt från början, man känner mest att man vill somna eller att tankarna om allt möjligt poppar upp. Men när jag började fokusera på andningen, Jag andas in - Jag andas ut, fick jag en helt annan närvaro. 
Nu längtar jag nästan till dagens stund med avslappningen. Den tar bara 15 minuter, men ger så mycket. Jag blir piggare och mår bättre av att lyssna på mig själv. 
När det dyker upp tankar om att jag vill göra saker skriver jag ner det för att inte glömma bort.
Jag ser fram emot den här hösten, för det kommer hända mycket roligt, det VET jag. Jag har precis hittat min grej :-)
Men det innebär mycket jobb också, att utveckla sig själv. Så det är inte bara lätta dagar, allt skit man samlat på sig måste ut...
Men hur som helst är jag glad för mina nya insikter, ser fram emot hösten ♥
Önskar er alla en härlig helg!

4 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Ja hon skriver bra.
Har både läst boken och sett filmen "Små citroner gula".
I vanlig ordning så är ju boken bättre. Undrade emellanåt om det verkligen var det boken jag läst när jag såg filmen. Men vet att jag läst boken och tyckte den var bra :)

Ha en trevlig helg!

Soffie sa...

Älskar hennes böcker den har jag inte läst så den måste jag kolla efter tack för tipset

Camilla sa...

Tack för boktipset!
Vad underbart att du har hittat din grej!
Kram!

Anonym sa...

Tack för boktipset. Små citroner gula lyssnade jag på i våras och har också sett filmen nu under sommaren. Boken är ändå alltid bäst.
/P
http://pernillaochpuma.blogg.se