söndag 25 augusti 2013

Vilken helg, vilken sommar

Vilket underbart väder det varit i helgen!
Njuter i fulla drag :-)
Upp i tid på lördag morgon, yngsta dottern hade fotbollsmatch, cup. 
De vann med 11-0 så nu går de vidare till match på onsdag. Men då blir det nog lite svårare, är ett jättebra lag de möter, som även är 1 år äldre. Men men, så är det. Dottern var i alla fall nöjd, hon gjorde tre av målen :-)
Åkte på dans i lördags kväll, den sista logdansen för i år. Hade dock kunnat stanna hemma, lusten fanns inte där. Är inne i en period då jag behöver mycket tid för mig själv, kroppen jobbar efter den där zonterapin känner jag. Men det kommer bli bättre!
Idag var jag uppe ganska tidigt, och tog en skön morgon promenad med hunden. Helt underbart väder! Sen har jag planterat om några blommor, slängt lite visset, städat, tvättat och varit ute på springtur med äldsta dottern. Det är så roligt att göra träningen med henne, vi får tid tillsammans bara hon och jag, och det är kul att vi delar samma intresse. I veckan blir det styrketräning och kanske ett springpass till om mina ben vill ;-)

Mediterade ute i detta vackra väder :-)
Testade att meditera ute idag! Det var faktiskt en härlig känsla :-) Nu när jag hållit på ca fyra veckor, börjar det kännas som en fin vana, den stunden är väldigt skön :-) Man blir pigg, utvilad och får ny kraft :-)
Men nu väntar en vecka med jobb igen, bara att ladda!
OCH, dessutom ska jag testa att fasta i två dagar, ni kanske har läst i tidningarna om 5-2 dieten, där man fastar två dagar i veckan och äter som vanligt resten. Tydligen hade det varit ett program om det i Vetenskapens Värld, men det missade jag. Men det verkar som om man kommit fram till att man håller sig friskare och lever längre genom att fasta ett par dagar i veckan. 
Jag vill prova dels för att se om jag kan må lite bättre. Så nu finns en härlig grön drink i kylen som väntar på mig i morgon bitti. Blir intressant att se hur det går :-)

Ha en underbar vecka ♥


Undra om jag får i mig denna drinken i morgon ;-)

2 kommentarer:

Soffie sa...

Underbart väder hoppas de fortsätter länge,men tyvärr så regnar det hos mej nu...fasta har jag aldrig testat hoppassa fixar det..kramen

Camilla sa...

Lycka till med drinken. Jag tror du kan behöva all lycka till som du bara kan få ;)
Kram!