måndag 12 augusti 2013

På väg...

mot den mörka årstiden igen :( Jag vet, det låter negativt och jag kan inte göra nånting åt det. Men det känns lite deppigt ändå...
Ikväll har jag varit på zonterapi igen, efter ett sommaruppehåll. Jag provade att gå till en annan kvinna den här gången och kom hem och hade energi, istället för att känna mig dimmig och trött som jag gjort förut. Fick ett par akupunkturplåster i öronen, som ska bättra på nattsömnen bl a. Blir spännande att se om det hjälper :-) Tycker inte jag sover så dåligt men kan vakna några gånger under natten ibland och det gör ju en trött. 
Fick tips om att rensa kroppen lite också, har tänkt på det flera gånger så det kanske är dax att ta tag i det nu i höst. Är säkert bra att göra det!
Har också börjat meditera varje kväll, är väl en kombinerad avslappning, väldigt skönt. Andligheten pockar på, och jag behöver det. Jag känner att jag får mer kraft av det och då är det väl bra. 
Tjejerna och jag har nyss varit och nattat hästarna, vi är hästvakt några dagar denna vecka då ägaren åkt iväg en sväng. Vi är några som turas om att vara där och sköta om dem och rida, tjejerna tycker att det är väldigt mysigt :-)
Imorgon är det tisdag igen och veckan rusar iväg i vanlig ordning :-)
Önskar er en bra vecka!


2 kommentarer:

Camilla sa...

Spännande med zonterapi. Och att du fick energi på köpet...kanon!
Ja, nu är det höst och mörkt på kvällarna. Men det är då ljusen ska tändas :)
Kram!

Anonym sa...

Har varken provat det ena eller det andra. Fast nu ljuger jag. Vid en förlossning fick jag några nålar uppe på hjässan. Svårt att säga om de hjälpte. Men det tror jag faktiskt.
/P
http://pernillaochpuma.blogg.se