fredag 3 oktober 2008

Äntligen träning igen

Ingen päls på bakbenen :)

Idag har jag gjort den första riktiga träningen på nästan fyra veckor. Hade med mig lite dummiesar och gjorde linjetag, och även lite sök. Oj, vilken fart han hade. Han har fyra veckors energi lagrad. Vi tränade också lite lydnad och han var så ivrig. Skönt att tassen i princip är helt bra nu. Kanske även bra med ett träningsuppehåll! Behövs nog ibland. Så nu har jag anmält mig till två nya lydnadstävlingar....Och om två veckor ska vi på träff hos uppfödaren där vi ska vara med i en avkommebeskrivning, där de jaktliga egenskaperna ska provas. Ska bli spännande! Tyvärr blir det ingen utställning i år. Han naggade ju av pälsen i juni-juli, och den är inte utväxt ännu, även om det kommit en del. Nä, vi får satsa på våren istället!

Hoppas ni har en rikgtigt skön fredag!

2 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Han är kalas fin, härligt att ha ett sådant intresse har du läst pumas blogg ni har samma intresse för hundarna vill jag lova " störtsköna tjejer som älskar hundar hon finns ochså i min blogglista kolla den
KRAM!!!

Anonym sa...

Visst är det nyttigt med träningsuppehåll både för förare och hund. Min träning är varken eller. Lite soft så där....
Måste se till att bli frisk och ta mig i kragen. Blir ju så inspirerad när man läser om andra.
/P