tisdag 7 oktober 2008

Sjuk och trist

Så blev det tvärstopp i kreativiteten när världens förkylning bröt ut. Idag har jag legat däckad hemma, har sovit flera timmar. Har haft känning av den här förkylningen i flera veckor, så nu känns det nästan bra att den får bryta ut, så man kan bli kvitt den. Men det känns samtidigt tråkigt för nu är ju lusten borta att fixa och dona med hallen. Nej, inte helt borta, då ljuger jag lite ;) Men jag har ingen ork i kroppen liksom.
Låg och tittade en stund på Oprah Winfrey, det handlade om såna sekter i Usa, där mannen har massor av fruar och en del av dem hade nästan uppemot 100 barn. Helt sjukt! De kvinnor som satt där nekade till att de inte blev avundsjuka på de andra kvinnorna, nädå, de var så nöjda så. Men Oprah pratade också med en kvinna som hade flytt därifrån, och som hade fött 8 barn till en man som hade massor av fruar. Hon hade en dotter som var 14 år och hon var rädd att hon skulle bli bortgift, för det blev hon själv, så hon tog sina barn och flydde. Kanske finns det både människor som vill leva så här frivilligt och de som är intvingade, vad vet man. Inget för mig i alla fall...
Nej, nu får det bli lite kvällsfika till barnen, sen ska jag nog lägga mig i soffan igen...

Sköt om er :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ajajaj.Är du förkyld din stackare
:( Hoppas du blir bättre snart!! Det där avsnittet av Oprah såg jag åxå.Helt vridet...Jasså ni åkte på IKEA...Å inga potäter ville gubben din plocka heller ;) Än har då inte knölarna kommit opp heller...Det har ju regnat så förb... Undrar om d ens blir några pärer...Jaja,det visar sig!! Nu ska jag gå å mata fåren en sväng!! Krya på dig!! Kram/Titti

Jennyshemochharmoni sa...

Å vad trist att du blivit förkyld :( Du får ta och krya på dig! KRAM

♥ Sanna ♥ sa...

Usch inte roligt bara att kurera dig säg till om du vill ha svärmors dunderkur mot ont i halsen och feber och allt... det funkade på mig i alla fall ;0)
Gillar inte sekter jag tror att man blir hjärntvättad vare sig man vill eller inte sjukt med att männen får gifta sig med hur många dom vill undrar hur det skulle vara om det var tvärtemot..??
KRAM och Godnatt!

♥ Sanna ♥ sa...

SVÄRMORS KUR!!!!
funkar alltid vid halsont feber och förkylning (iallafall på mig)
Koka 2dl vatten tillsammans med ca1cm riven ingefära i 10 min,låt svalna och tillsätt saft av ½citron.Tillsätt 1tsk honung (och om du kan(bara då), prova först utan kanske, för att det ska "fastna" på slemhinnan lite mjölk, allt skär sig) men det funkar Äckligt JA absolut men jag fick det och det funkade till dagen efter dock fick jag fortsätta med en till ujuj
jag skickade denna till sessan ochså som var heldålig får se hur nu mår sen!!
KRAM
och god natt igen ;0)

Anonym sa...

Jobbigt när man blir så där förkyld och tappar orken till allt. =/ Krya på dig. Hoppas du blir frisk snart. Kramar

♥ Sanna ♥ sa...

Skönt att du mår bättre glöm inte att ta hand om dig....
KRAM

Anonym sa...

Har du åkt på förkyldning din stackare! Ta vara på dig ordentligt så du blir frisk fort.

Krya på dig!