fredag 31 oktober 2008

Halloween och hallförändring

Ja då var Halloween här. Äntligen börjar det reda upp sig med magsjuka i den här familjen :) Det har varit några jobbiga dagar vill jag säga....även om det inte varit så jättemycket kräkande så har vi haft ont i magen så det räcker, feber och illamående. Det räcker det!

Jag tänkte visa lite av min hall, även om det inte är helt klart som jag vill ha det. Men eftersom det kan ta ett tag så visar jag vad jag gjort hittills :)

Här kommer lite före-bilder på hallen, varning för hemska bilder....





Det första man ser är hur färgfattigt det är, rörigt med alla kläder mm. Istället har vi gjort så här:


En halvmånematta har lagts innanför dörren för att mjuka upp formen och även en rund röd matta för att ge färg.



Ett draperi har satts upp för att dölja kläderna, bara inköpt ett tyg som jag klämt fast nypor med ringar på, som jag trätt på en vanlig gardinstång som satts upp. Då kan man enkelt dra bort den när man behöver kläderna. En hylla med korgar har också ställts dit, där jag placerat en blomma och lite ljus. Man kan ju sätta dit en vas med snittblommor om man vill göra det extra fint!



Jag har också lagt dit en sten med orden "Ingenting är omöjligt", ett hjärta för att jag älskar hjärtan, och en tavla från Kreativ Insikt, som har underbart fina saker. Texten på tavlan är "Vi bär alla fröet till den vackraste blomman". Detta för att i Feng shui är det vårt område med Livsväg och karriär....och jag vill försöka ha stärkande ord för mig själv på den fronten :)
Jag vill tacka J tusenfalt för att hon hjälpt mig med dom här idéerna för hallen, tyger, färger mm, det hade jag aldrig kommit på själv!! Tusen tack!
Nu önskar jag er alla en jätteskön och mysig, och lite hemsk.....HALLOWEEN!!!! Själv ska jag fira den med godis, god mat, gott vin och Idol....:)

3 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Kalasfint, har kommit hem från en underbar vecka i Paris inte mkt shopping men god mat och vin och konst och kultur ...
hoppas att du har haft det bra kramisar vännen!!!

Jennyshemochharmoni sa...

WOW! Vilken total skillnad! Blev ju toppenfint! Ser jättemysigt och inbjudande ut! Intrycket blir totalt ändrat! Skönt att höra att ni mår bättre! KRAM!

Anonym sa...

Vilken skillnad! Jättefint! Ser väldigt välkomnande ut!