söndag 9 november 2008

Trist väder, trist månad

November är faktiskt den tråkigaste månaden på året om ni frågar mig. Mörkt, kalt, halt, slaskigt, tråkigt....bara en transportsträcka till första advent liksom. Sällan är det någon sol att prata om, ingen snö heller. Förhoppningsvis kommer det lite så det blir lite ljusare! För mig blir det svårare och svårare varje höst, jag gillar verkligen inte mörkret! Skönt är väl ändå att efter jul vänder det och blir ljusare igen, och det är ju inte så långt dit!
Idag har sambon fått den stora äran att fira farsdag på Birsta, med Ikea och alla stora affärer....gissa om han var glad? Vi var bara tvugna att åka dit då jag helt förträngt att vintern är på intågande och att det behövs vinterskor till de små damerna...Men det gick bra, det shoppades skor, vantar, mössor och halsdukar, och sambon smet iväg till Överskottslagret och Media Markt, och det var han så värd, på sin egen dag :)
Själv gluttade jag hit och dit och våndades över att det fanns så lite i min börs, fanns hur mycket fint som helst. Men jag hann i alla fall en snabb runda på Ikea, och där blev det en hel del fina ljus, både röda och vita, en jättfin fönsterlampa, nya musmattor, röda fina ljuslyktor (kan inte gå på Ikea utan att köpa ljuslyktor, hrmmm).
Sen blev det även en sväng in på Arken zoo där vovsingen fick ett nytt halsband. Vi hann också in på Bauhaus, tror jag att det heter. Kanske minns jag fel, är lite trött just nu. Där köpte jag en så fin adventsstake i zink, röda hjärtan som man kan hänga i t ex granris, ett stort fågelbord, fågelmat och lite till. Fågelbordet ska nu målas och sen sättas upp på baksidan av vårt hus. Vi ska också sätta upp någon form av belysning där så att man kan se dem från köksfönstret. Ska bli jättemysigt med lite liv på baksidan av huset!
Nu längtar jag faktiskt efter första advent, att få sätta upp ljusstakar och slingor, så att det blir lite mer ljus...baka lussebullar och köpa hem julmust (en favorit). Jodå, jag kan nog gilla julen lite grand tror jag :)
Nu är det nog dax att ta det lugnt en stund, kanske läsa lite bok, innan jag hoppar i säng. Hoppas ni får en bra vecka!
Kramar :)

2 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Älskar Julen men hatar allt omkring med hysteri och julklappar och hets vill bara vara kan man det ????
KRAM och god natt Söt!

Elin sa...

Men hörru, så hemsk är väl inte november månad? (jag fyller ju år då juuu!) haha :-) Men lite mysigt kan det vara att sitta inne med tända ljus och filtar. Fast blåsten och regnet.. Nää, så roligt är det ju faktiskt inte ;-) Kram!