söndag 2 november 2008

Härlig allhelgonahelg

Igår när vi satt vid frukostbordet och insåg att stan var stängd och att vi inte hade något att göra, kom vi på att vi skulle åka upp till släkt, som har en underbar stuga några mil från där vi bor. Efter ett telefonsamtal packade vi ihop kläder, mat och oss själv och åkte. Det är så vackert där! Gnistrande låg sjön framför oss när vi kom, -5 grader och strålande sol. Det kan inte bli bättre!
Min mamma och jag tog en lång promenad längs sjön med hunden. Kallt var det men åhhh så vackert! Sen när vi kom in i stugan fick vi värma oss framför brasan, och myste med kaffe och fika. Det är så det ska vara!
Till middag gjorde vi en härlig kycklingsallad med en massa goda ingredienser och avocadoröra till, ofantligt gott. Tyvärr avstod jag vinet då jag skulle köra hem :) Klockan sju på kvällen när vi packade ihop oss och skulle fara hem, var det totalt becksvart ute, men klart och ca -10 grader. Ni skulle ha sett den himlen! Jag vet inte om jag sett så många stjärnor någon gång! Det kändes magiskt att titta upp på den.....
Nu väntar en arbetsvecka igen, och det känns skönt att komma tillbaka till jobbet efter att ha varit hemma allt för länge med magsjukorna...

Hoppas ni får en härlig söndagkväll, själv ska jag se "Ensam mamma söker", spännande att se hur det går....


Kram!!


Utsikt genom ett av stugans fönster, inte fel va´?


Solen på väg ner på eftermiddagen

En tunn is börjar lägga sig

Skönt att värma sig vid öppna spisen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken härlig helg ni verkar ha haft. Så mysiga bilder. =) Och vad fint du gjort i er hall. Tänk vad mycket man kan åstadkomma med relativt små medel. Jättefint. =) Ha det så bra och hälsa familjen. Kramar

♥ Sanna ♥ sa...

Men vad mysigt det är riktigt ro för själen att vistas där!! fantastiska bilder!
Är allt bra annars med dig??

Ulrika sa...

Oj vad mysigt du beskriver er söndag och lika mysigt ser det sen ut på bilderna!
Ha en fortsatt fin vecka!

Kram!

Anonym sa...

Hej,Hej!! Lät som om ni hade en mysig allhelgona :) Här var det en liten grabb med tillhörande kamrat som var monster..Hela kvällen ;) Vad fint du fått i hallen!! Jag skulle behöva en spark i arslet så jag börjar i nån ände....I helgen fick vi åxå investera i en ny tvättmaskin.Välbehövt,men ack vad det känns som "onödiga" pengar..Ska inte sånt där bara gå å gå?? Uppebarligen inte..Nää,nu måste jag göra mig klar å hämta Hugo på skolan...Johan har åkt för att hämta flishuggen som vi delar med grannen. Dags att värma upp kåken med ngt annat än pellets... Ha det bäst!! Kramar/Titti

♥ Sanna ♥ sa...

Självklart kan jag ge er tips finns så fina ställen och hur ni ska ta er dit...
resor vet jag inte hur weekend är i förhållande till att resa som jag gjorde men det kan vi kolla upp man kan boka resa och hotell själv annars. Säg till när det börjar närma sig så ska jag skriva en massa tips!! som jag gillar!!
KRAMISAR