torsdag 25 juni 2009

Bloggtorka i sommarhettan

Hettan har slagit till och bloggtorkan breder ut sig ;-) Ser det lite här och var på bloggarna, att många är ute i det fina vädret istället. Och det är väl sunt! Inte ska man sitta framför datorn nu!
Sambon och jag åkte iväg och tittade på klinker till tvättstugan idag. Inte fanns det färgen som jag är sugen på, ljust gul är bästa förklaringen på färgen, men den ska vara varm! Men vi ska åka iväg på Fresk på lördag och kolla lite mera. Det syns att det är grått och svart som är poppis nu, för det finns nästan bara det. Men det tänkte vi ha ute i hallen, men INTE i tvättstugan. Där ser jag framför mig det ljusgula golvet, vita väggar (typ "äggskal") och inredning, några snygga korgar att förvara smutstvätt i, några härligt gröna garderobsblommor...lite ljus och mys. För min tvättstuga ska bli mysig ;-)
Imorgon är det fredag och "bara" tre veckor kvar till semester...ahh den som spar han har, hehe. Just nu är jag så inredningsinspirerad, har sett Ernst ikväll och repris av Simon och Tomas och jag är bara jättesugen att greja. Nästa helg ska jag (förhoppningsvis, om vädret tillåter) åka iväg på auktion och se vad jag kan hitta. Eller så kanske jag inte hittar nåt alls, men det känns mysigt att bara åka dit och titta. För det var länge sen jag var på auktion, säkert 15 år sen. Skulle vilja hitta en eller två pallar och ev ett runt bord som jag kan måla och ha i vardagsrummet.

Nej nu måste jag verkligen gå och lägga mig! Försov mig i morse, hörde inte ens väckaren! Så imorgon har jag istället tänkt mig att kliva upp lite tidigare och ta en rask promenad med hund och stavar. Håll tummarna att jag kommer upp :-)

Hoppas ni får en härlig fredag!

Kram


Färgglatt i trädgården nu



2 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Håller en tumme för att du hittar det du söker! KRAM!!

Jessica sa...

Visst är det härligt med all sol, även om jag kan tycka att vara i solen en hel dag går bort för mig.

Hoppas du hittar ditt klinkergolv, så trist när man ser framför sig hur det ska vara och sedan inte hittar det man vill ha.

Hoppas du fick en härlig morgonpromenad!