söndag 21 juni 2009

Helgen har varit nice

Så hade vi då tur med vädret ännu ett år, på midsommarafton :-) Inte så jättevarmt, men i princip vindstilla och mestadels soligt. God mat, vin, roliga lekar och trevligt umgänge. Kubb inpå sena natten. Sånt kul spel det är!
Sent blev det läggning och tidigt vaknade jag av att regnet stod som spön i backen. Men sen kom solen och det kändes varmt. En stund, innan molnen drog förbi, med skurar, riktigt ruggigt. Så det blev till att sitta inne i stugan tills det var dax för lunch. Efter det åkte vi hem, hade lovat barnen att gå på cirkus. Cirkus Maximum var i stan så det blev bara hem och duscha och sen iväg. Så kul det är med cirkus! Och riktigt rolig och bra var den, barnen tyckte att det var jättekul. Men ett stort hål i plånboken blev det, nära 1000 kr...att det ska vara så himla dyrt! Men äldsta dottern, snart tio, hade en förklaring på det, alltså har dom tränat så länge på sina konster så vill dom väl ha betalt också! Haha, det har hon ju rätt i ;-)
Idag har vi bara pysslat och tagit det lugnt, nu ska jag ta en kvällspromenad med hunden och röra på mig lite, efter all den goda maten i helgen. Vilken ångest att gå och jobba imorgon när sambon och barnen får vara hemma....och fint väder är det också! Riktigt skönt och soligt.

Hoppas ni får en skön vecka!


Jättegod mat!


Underbar choklad tårta med jordgubbsgrädde, recept kommer senare


Stugan


Vy över sjön


Underbart vackert på kvällen


Cirkus!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Vilken toppenmidsommar ni haft! Och härlig stuga, ser ju jättemysigt ut!

Förstår det ar jobbigt att gå och jobba, men du får ju ditt senare (antar jag!) men det är inte alltid en tröst iofs...
Kram från Ulrika

Titti sa...

Haha,nä jag lyckades klara mig :)Har nu avpolleterat det som karlgöra ;) Nu får Johan köra! Ni har haft det bra i Midsommar hoppas jag? Vi var på Skatan.Tror halva Sverige var där.Fy vad folk...Men det är tur det bara är en gång om år ;) Ha en härlig dag!

Jessica sa...

Vilken härlig midsommar ni haft och jisses vad god tårtan ser ut.

Tycker att det mesta man ska hitta på med barnen är dyrt. Ska till Kolmården i sommar och hade det bara varit ett dyrt inträde hade jag inte sagt något, men varenda lite extra aktivitet kostar ju dessutom. Men, men ibland måste man ju unna sig lite med.

Ha en fortsatt bra vecka!