onsdag 16 december 2009

Mittiveckan

Tiden rusar iväg nu, kanske inte bara för mig?! Äntligen har det börjat bli lite roligare här hemma, väggar och tak är målade, lite lister kvar. Det blir så sjukt bra! Jag är jättenöjd :-) Skulle gärna vilja visa, men då det inte är helt klart blir det inte så bra bilder. Men bilder kommer, jag lovar :-)
Nu jobbar jag imorgon och sen ledig i fyra dagar. Då ska julbröd bakas, knäck kokas, det ska städas och dom sista julklapparna ska köpas. Snön har ju äntligen kommit, och även kylan, men det gör inget bara man slipper slasket och gruset! Det finns verkligen hopp om att få tillbaka julstämningen :-)
Idag har jag skickat efter två cd-skivor och en dvd, Tillbaka till Eden. Den såg jag för läääänge sen och minns att den var bra. Den ska tittas på i juldagarna! Av skivorna är den ena en julskiva med Frank Zinatra...vill ha lite "gammaldags" stämning :-)
På jobbet börjar det lugna ner sig lite, vi ligger i fas och det är jätteskönt. Kanske finns det lite utrymme för extra ledigt i mellandagarna, vi får se.
Har nyss kommit in från en härligt frisk promenad med hunden, ca -10 är det nog nu. Skönt att rensa huvudet är det i alla fall! Nu blir det soffan och Bonde söker fru...Önskar er en härlig onsdagkväll!

4 kommentarer:

Susanne P sa...

Jag har sett Tillbaka till Eden för ett tag sen. Det blev en nostalgitripp för jag minns bara sekvenser ur filmen...
Men den var fortfarande jättebra!
Ha en bra onsdagkväll!

"Lillagul" sa...

Hej !
Nyfiken i en strut här ;)
Var ju bara tvungen att kika in på en namnes blogg :-)

Camilla sa...

Hej Camilla!

Å det låter som du har det riktigt härligt! Vi längtar också efter snön - kallt är det men ingen snö:(

Ha en go torsdag - kramar!

Camilla sa...

Jag ser framemot då du ska visa oss hur det blev.
Ha det bra och kram på dig!