tisdag 1 december 2009

Vacker 1:a december

Idag har det varit sagolikt vackert ute, soligt, kallt (just nu ca -8 grader) och gnistrande snö! Igår kom en del så nu har vi iaf en halv decimeter :-) Jag har nyss kommit in från en långprommis med vovven, njuter av knarret under fötterna, månen och stjärnhimlen, det vita vackra, ljusa...Vilken härlig start på december!
Idag är golvet färdiglagt i hallen, tjoho! Så jag räknar kallt med att det är klart med fogning och putsning tills på fredag ;-) Så nästa vecka kommer nog några andra gubbar och slår upp gipsskivor på väggarna och sen målning. Det finns verkligen hopp om att rätt mycket är klart innan jul...:-) Men så var det det här med garderoberna då...Mmm, vi får se hur det slutar ;-)
Tänkte visa några underbara bilder från ett par fönster från mitt arbete. Så här fin utsikt tittar jag på, på dagarna! Hoppas ni har en härlig kväll!





7 kommentarer:

Eva Loppan sa...

Åh väntar med spänning på bilder från din hall när den är klar!

Ja utsikten från ditt jobb och mitt gamla är inte dumt!!!

Själv har min utsikt denna dag varit tvn och datorn...men jag börjar faktiskt må bättre antar att det är antibiotikan, trots att jag mår fruktansvärt illa av den!

Kramar i massor min vän!

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka härliga bilder! Där kan man verkligen fylla på om man tittar ut :) Gillar dina kloka ord i högerspalten, så sant! Ha en fin vecka! KRAM

Camilla sa...

Åååå,vilka vackra bilder.
Jag är en människa som inte tycker om snö ,men visst tusan är det vackert :)
Ser framemot bilder från din hall när den är klar.
Ha det bra och kram på dig!

Pernilla sa...

Vilka härliga bilder. Här får vi vanligtvis inte snö förrän i januari om vi har tur att få snö.
I år ska vi fira jul i norr och jag längtar verkligen efter snön.
/P

Nannis sa...

Det är såna här gånger jag saknar Sollefteå! Älven.. så fint! :)

kramar!

Camilla sa...

Hej!

Blev så nyfiken på din blogg när jag var inne hos "Me and Alice" (tror jag det va :)

Jag heter oxå Camilla och undrar såklart vad Camillas Rum va:)

Vilken underbar utsikt du har från ditt jobb - jag kan tyvärr inte säga det samma. Å va härligt med snö...vi längtar hemma hos oss. Men det brukar inte hjälpa :)

Ha det gott!

Susanne P sa...

Det var inte dåligt. Vilken utsikt från ditt jobb! Bara att titta ut när man behöver "vila" hjärnan ett par minuter.
Kram
Susanen P