onsdag 9 december 2009

Snabbtitt

Idag blir det en snabbis framför datorn. Här går allt i raketfart nu, gipsväggar och el är på plats, väggarna är även spacklade, så snart är färgen där också :-) Men så det ser ut....gipsskivor, brädbitar, sågspån, spik, karlar som springer in och ut. Den så kallade julstämningen som kom med snön, försvann lika fort och nu vet jag inte hur jag ska hinna få tillbaka den innan jul ;-) Vet inte hur jag ska hinna städa också??! Tur att vi ska fira hos svärmor...och imorgon är det torsdag och sen är jag ledig på fredag! Då ska jag först på skolan och titta på när dottern lussar, sen blir det en runda på stan för att köpa julklappar. Och målet är att ALLA ska bli köpta. Får se om det håller ;-)
På lördag packar vi väskorna för att åka på gymnastiktävling igen, till Gävle den här gången...Hela familjen åker och så blir det övernattning på hotell. Tävlingen är på söndag, och sen hem igen. Gillar inte att åka bil så långt på vinterhalvåret...även om man tar det lugnt själv vet man aldrig vilka galningar som är ute och kör, halka till trots ;-/
Nä nu ska jag träna lite julsång med dottern igen och så blir det lite Bonde söker fru sen. Hoppas ni har en skön kväll!



5 kommentarer:

Susanne P sa...

Tänk om man släpp all städning efter en renovering...
Kram
Susanne P

Camilla sa...

Önskar dig en underbar fredag.
Ha det bra och kram på dig!

Hallon & Blåbär sa...

Härligt att det går framåt med renoveringen, även om det inte är så himla kul att bo i det, så blir det ju bra tillslut.

Hoppas ni får en bra helg i Gävle och att din dotter får en rolig tävling.

soffie sa...

å va fint med ljusen,
Hoppas du haft en mysig å lugn helg hittills,
må gott

Camilla sa...

Hej Camilla!

Oj - det låter som det är mycket...var rädd om dej och glöm inte bort att njuta också :)

Hoppas du har en mysig Lucia kväll - kram Camilla