fredag 1 januari 2010

Tillbakablick - och framåt!

Ja så var vi inne på det nya året! Tänk vad ett år går fort...Gårdagen firades med bror och sambo, och vi åt god mat och sköt raketer och pratade hela kvällen och natten. Mycket trevligt! Tror barnen tyckte det var jätteroligt också, dom höll sig uppe ändå till 00.15. Den yngsta vaknade 7,00 imorse så ikväll borde hon vara lättsövd...!

Försöker minnas vad som hänt under året, men ooops vilket dåligt minne man har ;-) En sak såg jag iaf, och det var att jag önskade att få byta ut avloppet i tvättstugan och det har vi ju gjort. Även om det tagit lång tid så har vi kommit långt nu och det känns som om det bara är "fingöra" på hallar och tvättstuga kvar. Underbart! Sen minns jag även sommaren väl, sambon och jag fick ju ingen semester tillsammans, endast 4 dagar, då vi åkte till Eskilstuna och Parken Zoo, såg Markoolio, besökte Gripsholms slott, verkligen jätteintressant! På "min" semester åkte jag miltals runt på loppisar och auktioner, det var verkligen kul och nåt jag kommer att fortsätta med. Har inte varit ute så mycket nu på slutet men tänkte ta en runda imorgon ev. Längtar jättemycket efter det!

Under året som gott har jag också försökt tänka lite mer på mig själv, vad jag vill göra och vad jag tycker om. Vad som gör mig glad! Jag har upptäckt en hel del nya intressen och inser också hur viktigt det är för att man ska må bra. Jag har också en hel del tankar som jag funderar över, som inte är klara ännu. Som ligger och gror och kan bli vad som helst. Saker som också inte är roliga, men som jag måste ta tag i. Men det är ju livets gång, och jag är väldigt tacksam för allt jag får vara med om, med min familj och mina barn. Att få följa dom i skolan och på gymnastiken, som båda fastnat för, är så fantastiskt kul.

Hunden och mitt intresse för den, har jag inte skrivit så mycket om det här året. Under sommaren har vi ju kämpat på med jaktträning och faktiskt tagit oss en bra bit framåt. Det skulle vara fantastiskt roligt att få starta i ett jaktprov, problemet är väl att jag har svårt att få tag på vilt och att jag inte heller gillar att hålla på med döda djur...men jag ska hålla utkik efter kurser och ta den hjälp jag kan få, hoppas vi grejar det! Sen om det inte faller mellan stolarna vore det roligt att göra nån fler start i lydnad, men det får vi se. Jakten först!

Det jag hoppas av 2010, är att jag får fortsätta att hitta mig själv mer, utmana mig själv och komma framåt! Jag känner att jag är på god väg, känns som om jag har vinden i ryggen nu. Bara man vågar lyfta...:-)

Önskar er alla som tittar in här ett riktigt gott 2010! Många kramar ♥

5 kommentarer:

Susanne P sa...

God fortsättning på det nya året!
Kram!

Camilla sa...

Det goda får man ta med sig in till det nya året.
Det dåliga ska man lämna.
Ha en bra dag och kram på dig!

Camilla sa...

Hej Camilla!

Va härligt att läsa om din sammanfattning av 2009 - inte så dumt att samla ihop sej lite ibland och stanna en stund.

Jag hoppas du vågar testa vingarna - det gjorde jag så det hette duga för ett antal år sedan och vingarna bar bättre än jag trodde :) Ta vara på livet - det går ju så fort!!!

Gott Nytt År till dej också - Kramar
Camilla

soffie sa...

trevligt att ta del av ditt år,
ha en goo kväll

Nannis sa...

Spännande att läsa om ditt år som varit! Du har alltid varit duktig på hundar nu Camilla :)

Önskar dig en god fortsättning på året :) kram!