måndag 18 januari 2010

Utrensning och nystart

Nu när man är inne på ett nytt år passar det bra att rensa ut lite av det gamla. I helgen som var har sambon och jag rensat i tjejernas rum, plockat undan leksaker som inte används, kastat urväxta kläder, rensat och gjort snyggt i bokhyllor och lådor. Vad skönt det är! Hemmet fick sig en rejäl omgång också, känns som det inte har blivit riktigt städat sen jul... Många påsar och sopsäckar blev det...:-)
Då passar det väl bra att ta tag i det här med hälsa igen också ;-) Att äta mer grönsaker och frukt, fullkorn, minska ner på sockret, röra på sig mer, vila, göra saker man gillar osv. Allt för att få lite mer balans! Så idag hade jag med mig mandel och lite mörk choklad till eftermiddagen, perfekt tillsammans med en frukt, för att slippa det där suget man brukar få efter lunchen.
Underbart att man redan märker att det börjar bli lite ljusare på eftermiddagen också :-)

Hoppas ni får en toppendag imorgon - ny dag - nya chanser!


Lånad bild


4 kommentarer:

Camilla sa...

Visst känns det underbart då man gjort en stor rensning.
Själv ska jag rensa badrummet.
Slänger ut allt och köper nytt :)
Från golv till tak.
Ha det bra och kram på dig!

Susanne P sa...

Storstädning för både kropp & hem! Härligt!
Kram

Hallon & Blåbär sa...

Härligt med såna storstädningar där man bara får rensa och slänga en massa =).

Ha en bra kväll!

Gunilla sa...

Va härligt med utrensning :)
Vi kan väl ta en date imorgon på jobbet så ska jag berätta om min heal-erska ;)
Ha en skön kväll,ses imorgon :)