tisdag 13 juli 2010

Igång igen

Nu är man igång på jobbet igen, och oj vad fort de två första dagarna gick! Känns helt okej, trots värmen :-) Skönt iaf att det är lite varmt när man slutar också, härligt att sitta och mysa på verandan.
Igår var jag faktiskt och sprang 3 km, vill ta det lite lugnt med knät och inte springa för långt, det känns sådär efter gårdagen. Men bättre att ta det lugnt så det inte blir sämre igen. Idag tog jag 35 minuters rask promenad, och oj vad varmt det var...gjorde lite situps och rumpövningar när jag kom hem också...:-)
Jag kan konstatera att jag har haft en bra semester, har haft tid till en hel del reflektion, läst en bok som var grymt bra också...angående personlig utveckling. Jag har nu börjat på Lev livet full ut med Eckhart Tolle, och jag har inte hunnit så långt, men den känns ganska djup! Men jag läser på och hoppas det klarnar :-) Hur som helst tror jag att jag behöver det här andliga, det är nog nåt som jag letat efter, utan att veta om det. Jag behöver hitta lite inre ro så jag inte tappar bort mig själv i den vanliga jobb-barn-aktivitetskarusellen...Jag har insett att hitta sin inre kraft och ro gör att man får mer energi, orkar mer helt enkelt :-) Dessutom att tänka på vad man tänker hela dagarna, borde man göra oftare...den enda verkligheten du har, är Dina tankar...och är dom inte bra, dvs negativa, blir heller inte ditt liv positivt. Då skapar du bara negativitet runt omkring dig! Så bli medveten om dina tankar, det blir vad du väljer.

Jag har också kommit överens med barnen om att vi inte ska äta godis på fyra veckor. Förhoppningsvis har vi inget sug kvar då, vill verkligen inte hålla på att äta det hela tiden...man mår ju bara dåligt efteråt ändå...Jag tar en dag i sänder men SKA verkligen klara av det :-) Sen har jag också bestämt mig för att börja träna på gym en kväll i veckan till hösten. Då blir det core och funktionell träning, och har man tid över kanske man också kan hinna med styrketräning. Men åtminstone EN kväll måste jag kunna avvara till mig själv :-) Så det är mina närmaste mål, nu har jag skrivit det här och kan påminna mig själv när det går tungt. Men jag SKA klara det!

Hoppas ni alla har det skönt i värmen :-) Passa på och njut för snart är det vinter igen och då längtar man så efter dom här varma kvällarna. Kram ♥



4 kommentarer:

Tony sa...

Det finns inget i godis I SIG som man måste ha. Går ju bra att ersätta med torkad frukt, vanlig frukt eller nåt annat sött som är nyttigare.

Vill man inte ha i sig socker alls så är det lite tuffare dock. Kroppen älskar snabba kolhydrater :) Då är det viktigast att äta jämnt så att blodsockret aldrig faller, och att äta långsamma kolhydrater.

Jennyshemochharmoni sa...

Heja! Det är verkligen bra insikter du fått på semestern och kämpa på med att sluta med godis. Det gjorde jag för drygt två år sedan och det var det bästa jag gjort. Man mår så mycket bättre. Kämpa på! KRAM!

Camilla sa...

Vad är det du säger??
Snart är vintern här!!
Nä...
NU börjar sommaren :)
För NU har jag SEMESTER!!!
Ha det bäst!
Kram!

Susanne P sa...

Nämen semestern har ju nyss börjat!!!!
Men det går fort, bäst att njuta medans tider är...
Kram