onsdag 7 juli 2010

Listvarning

Måste göra denna lista jag med, har sett den hos ett antal bloggar :-)

1. Hur gammal är du om fem år? -48 - låter asgammalt!
2. Vem var den sista du träffade? - Yngsta dottern
3. Hur lång är du? -165cm
4. Vilken var den senaste filmen du såg? - Film på TV4, Moreno och tystnaden.
5. Vem ringde du senast?-Hm...tror det var mamma
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? -Det var info om present till dottern som snart fyller år, till sambons brors sambo.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? - Egentligen ringa, men skickar nog mest sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? - Skilda
10. När såg du senast din mamma? - Det var nog i slutet på förra veckan tror jag
11. Vilken ögonfärg har du? - Blå
13. Har du någon gång hittat en katt? - Ja en söt katt som var hemlös och var utanför vårt hus..mitt i vintern. Fick skjutsa den till djurskyddsföreningen och sen fick den ett nytt hem!
14. Vilken är din favoritplats? -Hemma och ute i naturen
15. Vilken plats föredrar du minst? - Där det är FÖR mycket folk, t ex köer osv
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? - Ja jag hoppas jag bor där jag bor men med nya insikter och ny inriktning i mitt liv
17. Vad skrämde dig som barn? - Alkisar och knarkare. Gillar dom inte nu heller!
18. Vem fick dig att skratta senast? -Det var nog sambon, han har väldigt sjuk humor...;-)
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? - Nej...har ett gäng i nån låda
20. Har du stationär eller bärbar dator? - Än så länge bara stationär men vill ha en bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? - Med ett linne
22. Hur många kuddar har du i sängen? - 2
23. Hur många landskap har du bott i? - 1
24. Har du någon gång spytt på fyllan? -Ja tyvärr
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? - Skor
26. Är du social? – För det mesta men inte alltid, beroende på hur lite/mycket tid jag fått för mig själv
27. Vilken är din favoritglass? – Magnum Mandel
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? – Jag skulle nog vilja resa en hel del!
29. Tycker du om kinamat? - Egentligen inte...men ibland kan det vara ok.
30. Tycker du om kaffe? - Kan inte vara utan!
31. Vad dricker du till frukost? - Kaffe, kaffe, kaffe!
32. Sover du på någon särskild sida? - Ja på den högra sidan av sängen, sen snurrar jag nog en del...
33. Kan du spela poker? -Nej
34. Tycker du om att mysa? - Det gör jag nog så mycket jag bara kan, på många olika sätt.
35. Är du en beroendemänniska? - Av kaffe - ja!
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? - Nej faktiskt inte
37. Vill du ha (fler) barn? - Nej det räcker med dom två fina jag har
38. Kan du några andra språk än svenska? - Engelska hjälpligt...
39. Har du någonsin åkt ambulans? - Nej
40. Föredrar du havet eller en pool? - Havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? -Prylar till hemmet, kläder till barnen..saker till huset, loppisar!
42. Äger du dyra smycken? - Nej det är dåligt med det
43. När känner du dig lycklig? - För det mesta, men särskilt när jag är med familjen och när jag är ute i naturen
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? -Kaffe
45. Vem är den roligaste människan du känner? -Min sambo...sen finns det ju några till också
46. Välj ett ärr på din kropp? -I min handflata efter att ha blivit knuffad och ramlat i gruset, när jag var mindre (typ 8-9 år). Då lossnade en bit skinn som sen "la sig tillrätta" och växte igen...
47. Vad har du för ringsignal? - Nån låt med Måns som jag inte kommer på namnet på
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? - Tror jag har ett par skor nånstans
49. Flirtar du mycket? - Det tror jag inte, men det händer väl ;-)
50. Vart togs din profilbild för din blogg? - Vid älven
51. Kan du byta olja på bilen? - Nej, det gör min "mekaniker", dvs sambon
52. Har du fått fortkörningsböter? -Nej aldrig
53. Vilken var den senaste bok du läste? - Läser just nu Robin Sharma/Munken som sålde sin Ferrari. Urbra!
54. Läser du dagstidningen? - Ja i princip varje dag
55. Prenumererar du på någon veckotidning? -Inte veckotidning men Iform och en inredningstidning
56. Dansar du i bilen? - Det händer...men sjunger mest
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? - P3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? - Matlista
59. När var du i kyrkan senast? - På skolavslutningen
60. Vilka personer utmanar du? - Alla som vill!

Inga kommentarer: