måndag 19 juli 2010

Trött på

att vara trött! Lite energi tas tacksamt imot! Och jag menar inte alls att jag är trött på värme eller så ;-) Snarare har man vant sig vid den härliga värmen och förvånad blev jag igår kväll när sambon ville stänga altandörren på kvällen för att "det kändes kallt". Då var det 20 grader ute och 25 inne! Gissa om man blivit bortskämd ;-)
Jag vet inte riktigt varför men jag har så dåligt med energi just nu. Jag har bokat en tid för healing om några veckor och hoppas att det ska ge mig mer energi!
Igår åkte mina tjejer till mormor och de ska vara i stugan hela veckan. Det blev så tomt....men jag hade ju tänkt ta tillvara dom här dagarna och träna med hunden, träna själv...greja och pyssla i tystnad och lugn och ro.
Igår tog jag en joggingrunda igen, med lindat knä...men vad hjälper det. Verkar som det ett fäste nedanför knät som gör ont. Jag gick i rask fart ca 1,5 km och sprang 3,5 och idag har jag haft lite ont. Kanske får jag ringa läkaren och kolla upp vad som är fel...har jättesvårt att sätta mig ner på huk, då gör det ont...
Idag var tanken att jag skulle ta en längre prommis med hunden, för gå är inga större problem, och sen köra en liten träningsrunda med honom. Men jag var så himla trött när jag kom hem från jobbet att jag bara var tvungen att lägga mig ner en stund efter maten...och vaknade till liv vid 19-tiden....det var så dax då...:/ Nej jag har bara masat mig ut och vattnat alla buskar, blommor, jordgubbar mm och nu orkar jag inget mer...får hoppas på mer energi imorgon och att vi kan träna då.
Godiset har det gått jättebra med! Jag har inte ätit en enda godis sen förra söndan, nån glass har slunkit ner, men jag har ju inte slutat med det...än. Men bra går det än så länge :-)

Nu ska jag ta mitt dåliga samvete (för hunden) och lägga mig i soffan och hoppas på nya krafter imorgon. Kram till er som tittar in ♥



3 kommentarer:

Camilla sa...

Det är inte roligt då man känner att energin är borta men den brukar alltid dyka upp igen.
Hoppas att den har dykt upp redan idag!
Kram på dig!

Susanne P sa...

Men det är ju n u som du ska återfå styrkan och energin...
Hoppas att du hittar den snabbt!
Sänder lite energi-kramar till dej!

Camilla sa...

Sv: Det var ca. 4,5 km till grottan men man måste ju gå tillbaka också.
Men vi gick från norra entrén till den södra och då blev det nästan en mil.
Hela äventyret tog 5 1/2 timme.
Men då stannade vi och åt och fikade och knäppte en massa kort.
Klarade jag det... klarar du det. Det kan jag lova!
Åk dit!
Kram på dig!