måndag 26 juli 2010

Knägar vidare

Ja så var det måndag igen...I fredags var jag till läkaren en sväng, eftersom jag är rätt less på att ha ont i mitt knä nu. Han trodde att jag hade nåt som hette *********, nåt latinord jag inte kommer ihåg, alltså det är tydligen ojämnt under knäskålen, och det är det som gör ont. Men för att vara säker måste jag röntga, får se om jag kan få göra det i veckan...Så det är nog slut på den träning jag tycker så mycket om, funktionella, funkar inte med det. Fanns ingenting att göra åt säger doktorn, bara fortsätta träna det som inte gör ont, typ promenader, cykling,simning, jogging kanske. Å försöka träna upp låren, muskler där skyddar knät. Hur gör man det utan att påfresta knät?? Förmodligen har jag haft det här och funktionella träningen har utlöst det...Jaja, jag får tänka om helt enkelt. Det finns ju många övningar man kan göra ändå...och jogga funkar hyfsat om jag lindar knät. Nog om det!
Den här veckan har jag börjat med Gi-mat. Mitt sockerbegär har börjat ge med sig nu, efter att jag har haft uppehåll i ett par veckor med godis. Suveränt! Jag mår superbra på att äta Gi-mat, känns jättebra.
Jag har också börjat fundera vad jag ska göra med min hund. Den här sommaren har verkligen inte blivit som jag hade tänkt...ingen jaktkurs (har inte smält än att dom la den i juli, mitt i semestertider) och han behöver verkligen aktiveras. Jag spanar för fullt om det kan vara någon rolig kurs på brukshundsklubben, eller om jag rent av ska ta upp lydnaden igen. Problemet där är ju bara att han är så förb***** glad i människor och har svårt att koncentrera sig på planen om någon råkar stå lite för nära honom, eller rent av prata med glad röst! Ja han är ju en flat från top till tå....:-))
Nu ska jag sätta mig en stund i soffan...ZZZZ....alldeles för trött idag ;-)
Hoppas ni alla får en skön kväll!


Snyggaste grabben :-)

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Hej! Jobbigt med ont i knät! Låter som artros? Hoppas du får din röntgen så du får veta vad det är!
Vilka fina bilder från höga kustenbron, när vi har kört bil norrut eller hem igen, har jag alltid (!) sovit där! Hihi! Nu ser jag vad jag missat!
Hoppas du går tillbaka energin! Healing, hur funkar det??

Kramar från Ulrika

Jennyshemochharmoni sa...

Skönt att du fått kolla upp knät. Aldrig kul att gå med ont. Kanonbra jobbat med sötsakerna! En dag i taget får man ta och plötsligt går det ganska bra! Då blir man ännu mer sugen på att äta nyttigt :) Ha en bra vecka! KRAM

matts sa...

fina visdoms ord du har
prissis rätt tycker jag

Camilla sa...

Inte roligt med onda knän,inte.
Hoppas att det går över.
Och vad duktig du är som slutat med sötsaker!
God morgon,min vän!

Camillasrum sa...

Matts: Ja jag gillar visdomsord...de får en att tänka till ibland :-)