onsdag 24 november 2010

Föreläsning

Idag har vi fått se en intressant föreläsning på jobbet, en inspelad. Det var Olof Röhlander som höll den, och han har även skrivit en bok som heter " Det blir alltid som man tänkt sig". Föreläsningen hade samma namn, och jag tycker verkligen att det är en intressant mening. För det blir nog ganska ofta som man tänkt sig, vare sig man tänkt positivt eller negativt! Han pratade på ett väldigt inspirerande och humoristiskt sätt, om att fokusera på rätt saker i livet. Om hur lite som skiljer för att en dag ska blir riktigt bra, eller riktigt dålig. Att vi väldigt lätt faller in i mönster, och har vi en gång varit med om en situation som inte gick bra, har vi väldigt lätt att "fastna" i det spåret. Nästa gång man ställs inför en liknande situation minns vi hur det gick förra gången, och hur går det då tror ni? Man börjar grubbla allt för mycket på hur det gick förra gången, man har helt enkelt svårt för att hantera den press man utsätter sig själv för. Och så går det på samma sätt igen. Och då tänker man "det var väl det jag visste".
Det här är något som intresserar mig väldigt mycket! Det är något jag behöver väldigt mycket också ;-) Att försöka vara positiv och sprida bra energi, det är vad jag vill :-) Jag vet att jag har en hel del utmaningar kvar att ta tag i i livet, men skulle nog behöva en liten spark i baken i bland ;-)
Jag kom nyss in från en långpromenad med hunden. Det är kolmörkt ute, och medan jag gick kom jag på mig själv att tänka att jag gick en varm, solig sommarkväll istället. Det är ändå inte så himla långt innan det vänder, bara en månad så börjar det bli ljusare igen. Tiden går väldigt fort! Det gäller att ta vara på den♥
Önskar er alla en riktigt skön mysig kväll!


Bilden är från förra vintern :-)

2 kommentarer:

Helene sa...

Den föreläsningen verkade väldigt bra !!
Intressanta saker sånt där.
Ha en jätte-mysig helg !!
Kram Helene.

Jennyshemochharmoni sa...

Jag älskar såna föreläsningar. Man behöver verkligen påminna sig själv att man är kapten på skutan, vart man än åker! Ha en toppenbra helg! KRAM