onsdag 4 januari 2012

Försöker...

...skriva ett inlägg mellan hostningarna :-/ Nä, jag är inte frisk ÄN. Feber sen julhelgen och en faslig hosta. Var till doktorn i fredags som tog prover men hittade inget. Skickade hem mig med ett par hostmediciner. Som faktiskt inte helt hjälper! Men dricka mycket vatten i små klunkar funkar rätt bra. Men det blir ju jobbigt på natten när man vill sova, då kan man inte dricka vatten hela tiden ;-) Åkte till en ny doktor idag igen och hon skickade hem mig med penicillin utan att ens kolla proverna. Hon trodde att jag hade luftrörskatarr och ev ensidig lunginflammation, vilket jag är osäker på. Så det lär visa sig inom ett par dagar om penicillinet hjälper eller inte. För är det ändå virus får man nog snällt bara vänta ut det hela.
Dessutom har vår fasta telefon och internet pajat. Telia säger att det kan vara klart om 18 arbetsdagar. Ve och fasa! Tycker det är dålig service! Som tur är har sambon fixat ett mobilt bredband som barnen och jag får slåss om tills felet är fixat. Man känner sig väldigt handikappad när man inte kommer ut på internet! Så, mina vänner, jag ligger lågt några dagar till och hoppas verkligen att det här vänder nu. Sköt om er!



6 kommentarer:

Susanne P sa...

Krya på dej och hoppas att di inte slåss om livet om det mobila bredbandet! ;)
Kram

Susanne P sa...

*ni* skulle det stå! ;)

Semester & Mat sa...

Va praktiskt att ni har ett mobilt bredband hemma. Man är rätt beroende av internet ändå märker man sådana gånger.

Krya på dig!

Lisa Arvidsson sa...

Hej Camilla!
Onekligen inte så kul att det ska behöva ta så lång tid att fixa felet! :/
Jag gissar att du bor i en av de delar i landet där det stormat som värst, eller varit något annat otyg. Där har nämligen teleteknikerna så extremt mycket att göra nu att de inte har en chans att hinna med att laga felen i normal takt. Vill du läsa mer om det hela, så ta gärna en titt här: https://www.skanova.se/SKAWEB/Nyheter/Nyheter/index.htm?ssDocName=TS015384
Om det inte är via oss på Telia-supporten som din sambo har fixat det mobila bredbandet, så har vi kanske möjlighet att ordna ytterligare ett. Så att det slipper bli slagsmål... Fyll i så fall gärna i det här formuläret: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515 så kan jag kolla upp det.

//Lisa Arvidsson
Telia kundservice

Helene sa...

Fy va jobbigt !!
Jag hade ju luftvägsinfektion med hosta förra hösten.
Fy va dålig jag var.
KRYA PÅ DIG !!

Kram Helene.

Anonym sa...

Usch. Jag hoppas du kryar på dig snarast, för hosta som är envis är inte roligt att ha. Sen att hostmedicinen inte riktigt hjälper är mindre kul....

Fast jag vet hur det är att vara risig. Jag var nära att få lunginflammation i våras och var risig så vansinnigt. Vid 41 graders feber åkte jag till akuten, då orkade jag inte med mig själv längre. Fick då antibiotika.

Sen har du en Award att hämta hos mig, om du känner för det. Inget tvång alls. Vi "känner" ju inte varandra så väl, iallafall inte än.

Kram på dig :)