söndag 8 januari 2012

Mitt 2011

Det är hög tid att sammanfatta förra året :-) För mig har det varit ett utvecklingens år, då mycket har hänt, både roligt och jobbiga, utmanande saker.

Under första kvartalet 2011, januari-mars, gick vi mest och väntade på att dottern skulle få tid för operation. Hon blev först lovad i slutet av januari, men sen fick vi veta att det inte skulle gå då de hade ovanligt lång kö och vår dotter inte räknades som "akut". För oss var det ändå akut då hon hade väldigt ont i sin rygg...men så är det ju, i sådana lägen är man sig själv närmast...
I mars månad började jag och sambon buggkursen. Redan på en gång var jag fast, det roligaste jag har gjort!! Sambon däremot behövde lite mer tid på sig, men innan kursen var slut, var han också fast :-)

Det andra kvartalet, april till juni, då hände mycket. Vi hade äntligen fått tid för operation till dottern och den 3:e maj fick hon göra den. Så pirrigt! Men skönt när det var över och allt hade gått bra! Nu var det bara den långa vägen till återhämtning! Tur att barn har ett bra läkkött och hon upplevde nog aldrig att det var några problem. Hon hade inte ens ont! Mycket tapper tjej :-)
Under slutet av april började jag också med löpträning. Och i juni hade jag första mötet med min personliga tränare, ett möte jag inte ångrar! Han fick mig att träna hårt hela sommaren, både med löpningen och styrkeövningar. Jag fick mycket bättre fokus, på allt! Väl investerade pengar kan jag säga!

Tredje kvartalet, juli till september, hade vi semester och styrde kosan mot Gotland. Ett helt underbart ställe!! Dit vill jag verkligen igen. Löpskorna fick följa med och jag tränade även där, efter strandpromenaden. Helt underbar semester! Sambon och jag är också ute varenda vecka och dansar på olika ställen runt omkring vår ort. Mysiga logar i sommarvärme :-)
I augusti råkar jag ut för en envis förkylning med hosta och får göra ett uppehåll med träningen :( Men efter ett par veckor är jag igång igen :-) I september sätter vi igång med renovering av vårt vardagsrum och sovrum. Slipdamm överallt!

Sista kvartalet, oktober till december, slutför vi renoveringarna. Såå skönt!! Och vi blev jättenöjda. Jag kör också på med löpningen så länge jag kan, ända in i november. Men sen kommer snön...och julstressen. Och så blev jag sjuk igen, strax före jul. Det värsta jag varit med om på länge. Feber i totalt 13 dagar, hosta, ont i halsen och kroppen...Tack och lov fick jag ju penicillin som nu verkar ha vänt det hela. Sakta men säkert blir jag bättre!
Dottern har också varit på 6 månaderskontroll med röntgen av sin rygg. Allt såg jättebra ut! Hon får och kan göra precis allt hon vill och har inga hinder. Känns helt enormt bra! Nu är det bara för henne att få igång träningen och börja bygga upp sig inför nästa sommars fotboll igen.

Ja det var mitt år, i stora drag. Överlag är jag väldigt nöjd med året! Nu ser jag fram emot vad 2012 kan ge mig. Jag ska vara öppen och göra mitt bästa :-)

1 kommentar:

Semester & Mat sa...

Vilken bra summering av året, att dela upp det kvartalsvis. Du verkar ha haft ett helt okej år. Hoppas året som kommer blir minst lika bra.

Kram