tisdag 17 januari 2012

Glasögonorm




Idag var jag tvungen att åka till optikern. Tydligen är inte mina ögon lika unga som jag känner mig, hrmm *host*. Men jag har tröttnat på att inte kunna läsa den där lilla lilla texten, eller tv-tidningen när det är lite mörkt, behöver alltid sitta vid en lampa då!! Irriterande :/ Tydligen var inte långsynen heller helt perfekt, men ännu så lite så jag behöver inga glasögon för det. Så det blev ett par "läsglasögon" så länge, kan även ha dem på jobbet framför datorn...
Var en sväng till stallet idag igen med dottern. Stannade inte kvar när hon red, men imorgon ska vi dit igen och då ska hon rida ett welshsto, en liten söt skimmel :-) Då ska jag hjälpa henne själv, även om man är ringrostig till tusen. Men träna ridvägarna, borsta, sadla och tränsa fixar jag att lära henne iaf :-) Vi ska försöka att hon får rida 1-2 ggr i veckan så hon kommer igång ordentligt. Hon älskar det!! Precis som jag gjorde, i samma ålder...
Yngsta dottern vill också börja...pust! Har satt henne i kö på ridskolan istället eftersom det inte finns någon mer ledig häst i det här stallet. Kan vara bra om de får vara på var sitt ställe också :-)
Idag kom gardinerna till köket, som jag visade för något inlägg sen, jättefina! Så dom behåller jag :-) Beställde även jättefina vinterskor till yngsta dottern, på rea. Och en söt liten burk som jag ska ha mina örhängen och smycken i, en morgonrock (på rea) som jag ska mysa i.
Känner mig ganska pigg nu, även om det är lite skrutthosta kvar. Har försökt promenera på kvällarna för att få lite frisk luft, det har varit skönt. Hoppas kunna vara så okej att jag kan börja träna lite smått nästa vecka. Men jag ska ta det lugnt!
Önskar er alla en bra onsdag!

7 kommentarer:

Susanne P sa...

Hm...ögonen åldras först och sanbbast. JAG vet! Jag var tvungen att skaffa progressiva glasögon i somras. (och linser) Men nu ser jag jättebra och kan inte förstå hur jag kunde leva ett normalt liv innan.
Kram

Semester & Mat sa...

Ska nog också ta och kika lite på gardiner kom jag på. Söker en gardinkappa om det inte passar med längder i det nya rummet. Sedan kanske man hittar något mera när man ändå kikar runt.
Glömmer en stund nu att jag tidigare idag pratade om köpstopp ;)

Kram

soffie sa...

ja de där ögonen verkar inte fatta att vi fortfarande är ungam jag va med till optikern för att förnya mina glasögon och synen hade ändrats på 3år så nu får jag ett par bättre, men va svårt det är att välja bågar;) kramen

Camilla sa...

Jojo..det är bara att gilla läget och skaffa sig glasögon.
Fast..jag kan ju inte skylla på åldern. Jag har ju haft glasögon i över 10 år ;)
Ser framemot att få se gardinerna.
Jag har också hostan kvar :(
Krya på oss!
Kram!

Pernilla sa...

Så är det med oss unga äldre. Glas finns här också framför ögonen.
/P

Helene sa...

Det finns ju så många snygga glasögon !!
Ha en härlig måndag.
Kram Helene.

Anonym sa...

Konstigt nog ser jag BÄTTRE på äldre dagar, även om jag bara behövts glasögon ett tag på just äldre dagar och bara då jag ska se på tex tv.

Var och kollade synen mellan jul och nyår, och optikern tyckte att jag kunde lägga glasögonen åt sidan....

Faktiskt skönt, för dom var bara ivägen och sen glömde jag alltid glasögonen lite vars stans då jag inte använde de jämt.

Kramen :)