onsdag 11 januari 2012

Fortfarande hemma, nu är det yngsta dottern som är krasslig. Själv känner jag mig riktigt ok! Förhoppningsvis ska jag vara på jobbet på fredag, första gången på över tre veckor. Blir inte kul när lönen ska komma inte! Men nu är jag ändå så tacksam över att vara på benen, så det ordnar sig nog!
Den här tiden efter jul, när det har vänt, man märker att det blir lite, lite ljusare för varje dag, är underbar tycker jag! Äntligen på "rätt" sida, mot våren! Har köpt underbara rosa tulpaner till mitt kök och sitter och frossar i kataloger med gardiner mm. Har beställt lite nya påslakan, bra pris på Ellos just nu, på rea. Kikar också på lite nya gardiner till köket :-) Har fastnat för en randig blå, se här nedan. Klassisk och fin tycker jag! Och fint till ljusa väggar och lite gröna växter.. Vi får se hur den ser ut när den kommer :-)



Ikväll är det mycket jag vill se kl. 21, både Biggest Loser på TV4, Det blir bättre på TV3 och Med Hjärtat som Insats (Peter Jöback) på TV1. Kan spela in två program samtidigt, men då kan jag inte titta på ett tredje för då kör det ihop sig. Så funderar på vilka två jag ska välja...Svåra problem på en onsdagkväll ;-)

Sköt om er alla ♥

3 kommentarer:

Semester & Mat sa...

VIsst är det härligt attdet blir ljusare och ljusare nu.
Roligt är det också som du skriver att kolla in allt fint som finns både till hem och till sig själv.

Kram

Helene sa...

Gardinen var fin !!
Jag gillar ju ränder du vet = ))
Ha en mysig och härlig fredag.
Kram Helene.

Anonym sa...

Jag är ute efter en liknande rullgardin men den får ej vara så bred. Har sökt ett bra tag nu men inte hittat nån lämplig, än iallafall.

Skönt att du även är på bättringsvägen :)

Hälsning från norrlandskusten....