tisdag 12 januari 2010

Äntligen lite shopping

I söndags blev det äntligen en Ikea-runda :-) Sambon och jag kollade in alla garderober, och verkar äntligen ha bestämt oss :-) Det blev ju inte den garderob jag ville, men den var ändå helt okej tycker jag. Vi hade tittat på den lite på hemsidan, men den var faktiskt snyggare i verkligheten. Sen blev det också en runda på Boom, alltid lika fina saker! Köpte en vit korg med handtag som jag har mina inrednings-och hälso/mattidningar i. Där blev det också ett par ljuslyktor i vitt. På Ikea hittade jag ett bonsai-träd som jag har tittat lite på. Jättefint! Jag hoppas jag kan hålla det vid liv också....;-) Sen blev det som vanligt lite värmeljus, ett par krukor i korg, lågenergilampor, en spegel till hallen...Jag hann också med en runda på Plantagen, där jag köpte ett vitt ljusfat, en kruka till bonsai-trädet som tyvärr visade sig vara för liten. Men, jag kan nog få ner nån annan blomma i den...
Sen har jag också fått gardiner från Ellos, jättefina i vitt/mörkblått mönster, i lite gammal stil. Snart börjar det likna nåt här hemma...:-) Snart ska vi väl sätta igång igen efter juluppehållet, då blir det inkoppling av golvvärme, element som ska in, trappen som ska målas, och så inredningen; garderober och skåp. Längtar tills det är klart!

Nä nu har jag snart en dotter hemma från gymnastikträning, måste duka fram lite kvällsfika och sen blir det teve, Halvåtta hos mig först och sen Bygglov....Hoppas ni får en toppendag imorgon!


Bonsai-trädet i för liten kruka...ska snart ändras...


Gardinen jag köpt till köket. Gillar den!

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Ahh roligt med nya grejer. På Ikea hittar man alltid en massa bra saker tycker jag. Kan ju bero på att vi inte har Ikea här och besöker det sällan.
/P

Nannis sa...

AVIS! Vill också på IKEA ;)

Snygga gardiner, jag gillade dom också. Blygsamma, och vackra.
kram!

Camilla sa...

Roligt med shopping!
Snygga gardiner.
Jag har ingen aning när badrummet blir klart.
Jag hoppas att det går fort.
Jag visar en bild då det blir klart :)
Ha det bra och kram på dig!

Susanne P sa...

Visst hittar man alltid någonting, både på Ikea och på Boom!
Kram

Jennyshemochharmoni sa...

Å så fint du har gjort! Gillade dina nya inköp! Gardinerna var jättegammeldagsa- superfina! :) KRAM