fredag 8 januari 2010

Låg aktivitet just nu

Ja inte har inläggen varit så många senaste tiden, men är det konstigt när man fryser konstant?! Här har vi nu haft mellan -25-30 grader i flera dagar, det går ju inte att göra nånting...Tråkigt för barnen på jullovet om inte annat.
Men idag är det i alla fall fredag, och då blir det mys i soffan som vanligt. Känner mig trött och kall men tar ett glas vin och längtar tills Let´s Dance! Ska bli jättekul att se alla nya danspar :-)
Igår var jag på bio med en vän och såg New Moon...Åååå, riktigt bra och måste nog ta och läsa böckerna...i väntan på nästa film :-)
På trettondags afton var vi på 50-årskalas, mycket trevligt att träffa lite släkt som vi inte sett på länge.
Imorgon ska båda tjejerna på kalas till kusinen som fyller 6 år, så på förmiddan blir det till att fixa present. Jag ska försöka få upp mina nya gardiner, har beställt från Ellos, nya till köket i lite gammal stil, ska bli så kul att få upp dom! Skulle så gärna vilja göra en tripp till Ikea i helgen, men sambon verkar inte lika sugen :/ Men jag skulle vilja ha lite smågrejor, ljusfat, ljus, ett bonsaiträd som jag sett...och lite annat smått och gott. Vi får väl se om kylan ger med sig, kanske kan man åka...:-) Hoppas ni får en skön kväll trots kylan!


Lånad bild

6 kommentarer:

Camilla sa...

Är männen sugen på Ikea någon gång,någonsin!
Nä,släpa honom dit!
Shoppa loss!
Ha det bra och kram på dig!

Susanne P sa...

Sitter just nu med MIN LAP-TOP (!) och samtidigt ser på Lets dance..hur bra kan livet vara på en skala!?
Vill önska dej en helt makalöst bra fredagkväll!

Jessica sa...

Åh jag kan verkligen rekommendera Twigligt-böckerna!
De bästa jag har läst, enda nackdelen är att man inte vill att de ska ta slut *ler*

Hoppas du får en bra helg, trots kylan!

//Jessica

Camilla sa...

Låter som du hade en mysig fredagskväll. Hoppas du kommer iväg till Ikea idag :)

Här blir lite vanligt lördagspyssel med städ bla och sedan skall jag försöka ta mej ut i det kalla men ack så vackra vintervädret :)

Ha en skön helg - kram!

Titti sa...

Jag vill åxå se New Moon..mest bara för att Julia tycker den är sååå braaa. Har hört att Avatar ska vara jättebra åxå.Vem vet..Kanske chockar man å går på bio? Brukar hända sisådär var fjärde år eller så ;)

Hallon & Blåbär sa...

Jösses, vilken kyla ni har, tur är väl att man kan kura ihop sig i soffan framför tv:n.

Ja, här sitter man med ett gipsat efter att halkat olyckligt och brutit benet strax över foten, inget kul nu när det är fint snöväder och man vill vara ute och busa i snön. Men man får hoppas att 6 veckor går fort.

Ha det gott!