onsdag 27 januari 2010

Det vita guldet...

..som min sambo uttrycker det, rasar ner från himlen. Idag har det säkert kommit ca 30-40 cm snö, och eftersom det ska snöa tills imorgon lär det bli en hel del mer ;-) Men skoterlederna lär bli fina :-)
Tiden rusar mot barnkalas till helgen. I måndags bakade barnen chokladbollar och så har jag den där morotskakan kvar, men den tror jag att jag ska göra på fredagkväll.
Presenter har jag kvar att köpa också, har hittat nån enstaka, men har idétorka just nu, och imorgon em måste de sista köpas...hjälp....det löser sig nog.
Men snart ska jag göra några semlor, blev så himla sugen, lite gott till Robinson ikväll, mysigt i snöstormen :-)
Idag fick jag en grym längtan till att sätta om mina blommor, men det är ju bara nån månad kvar tills man kan börja. Det är så roligt när de blir fina!

Kram på er och hoppas ni får en toppentorsdag!



6 kommentarer:

Hallon & Blåbär sa...

Mumma, vilka smarriga semlor. Jisses vad snö ni fått, här har det nog endast kommit5-10 cm vilket jag tackar för att det inte kommit mer.

Camilla sa...

Hej Camilla!

Här har också kommit nysnö men inte sååå mycket....

Älskar semlor - tyvärr. Era såg fantastiskt goda ut!!!

Ha det gott!

Titti sa...

Ja tänk om alla ungtuppar med högkamsmattor kunde köra ordentligt åxå så det slipper bli puckelpist... Men en solig dag på skoter skulle ju sitta fint nu :)

Camilla sa...

Om det ändå vore guld..
Då hade jag sålt allt och blivit rik.
Åkt till ett varmt land och bara vara :)
Ha det bra och kram på dig!

Ulrika sa...

Jisses för snö!! Åå vad kul att köra skoter, det gjorde jag också under mina år i Kiruna. Vilken grej det var!

Mumsiga semlor!

Kram!

Cissi sa...

Nu rinner snålvattnet på mig... Blev väldigt sugen på semla! Har aldrig bakat några själva, jag har bara köpt!
Vad jobbigt det låter med hunden!
Har kommit på att det ibland är jobbigt med hund... Sigge är vår första hund och snart 6 månader. Han är väldigt snäll men lite försiktig av sig. Det är svårt ibland att veta hur jag ska göra när vi ställs inför olika saker..
Men imorgon börjar äntligen valpkursen! Det behöver vi. :o)

Hoppas du får en härlig helg!