måndag 4 januari 2010

Fryser fast

Himlar så kallt det är. Och har varit ett bra tag! Visst är det skönt med kyla och snö, men man känner sig rätt nöjd...på just kyla. Men den ska stanna kvar, och kallare ska det bli ;-) Bara att ta på raggsockar och ylletröja...
Klurar på presenter, vi har ju några födelsedagar i just januari. Den låååånga månaden, då man inte har det alltför fett ;-) Imorgon är det ett jämnt kalas, på fredag ett annat. Sen har vi ett till om nån vecka. För att inte glömma lillskruttan som fyller hela 7 år i slutet av denna månad! Men då har lönen kommit tack och lov! Vilken tur jag hade som kunde "hålla mig" tills iaf den 25:e hade kommit :-)
Sen har jag fikavecka den här veckan på jobbet också! Min tur att göra nåt gott. Men det går ju att köpa också, men jag känner verkligen för att baka. Det finns ju inget så gott som hembakt, eller hur! Frågan är bara VAD man ska göra?? Nån som har nåt bra förslag? När jag var yngre bakade jag ofta, både matbröd och fikabröd. Är sugen att ta upp det igen, för det är så gott att ha nånting att ta fram, istället för köpt. Om man inte är där och nallar för ofta, vill säga ;-)
Sambon och jag som hade tänkt oss ett lite sportigare och nyttigare liv nu framöver, med start idag. Men jag känner mig rätt nöjd, havregrynsgröt till frukost imorse, linssoppa till lunch, och kyckling med wokgrönsaker till middag. I helgen dippade vi grönsaker, morötter, paprika, gurka och blomkål till Robinson. Väldigt gott! Vi gillar verkligen grönsaker i den här familjen :-)

Nej, hopp i säng för ännu en arbetsdag imorgon, och ett 50-årskalas imorgon. Trevligt!


Min fina amaryllis som blommar och har fler knoppar på gång :-)

4 kommentarer:

Susanne P sa...

Jag tänkte vänta några dagar till, sen blir det uppsträckning. Inget mer fika på ett tag. Men bra synd när man har frysen full men gofika...
Kram

Pernilla sa...

En sådan fin Amaryllis. Mina är på upphällningen.
Vi har det inte fullt så kallt. Ser ut som om vi ska klara oss från köldknäppen.
/P

Camilla sa...

Min amaryllis ser precis ut så där.
Dom är så vackra.
Ha det bra och kram på dig!

Hallon & Blåbär sa...

Ja, januari är en riktigt födelsedagsmånad här hemma med 6 eller är det 7 födelsedagar ska firas.

Ja, det är inte annat än att jag faktiskt börjar längta lite till våren, även om det är jättefint ute nu med all snö så undviker jag det nu när man sitter som ett litet paket här hemma med gips om benet.

Ha det gott!