måndag 29 mars 2010

Snart påsk

Ny vecka igen! Helgen har förflutit med lite allmänt pyssel...garderoberna i tvättstugan har blivit klara, garaget har rensats på diverse skräp. Nu kan man komma in där igen, vilket uppskattas mycket av sambon...Men vädret har varit trist, grått och snö har det kommit, så man har inte haft lust att göra så jättemycket. Skönt att ta det lugnt nån gång också!
Idag har jag varit supertrött, vet inte om det kan vara omställningen till sommartid kanske?! Men jag har vilat en stund efter jobbet, sen blev det en rask promenad (med inslag av jogging) i 50 minuter...känner mig nöjd och uppfriskad :-)
Ikväll tänkte jag sätta mig ner och kolla lite recept inför påsken. Vi ska bjuda på middag på långfredag, och jag vill göra nåt riktigt gott :-) Påsken är en högtid jag gillar, man vet att våren är på gång, och det är så uppfriskande med allt det gula :-)
Nä, nu har jag inte tid mer, recept var det ja´ sen blir det tv senare, det går ju inte att missa Hollywoodfruar ;-)

Hoppas ni alla får en skön måndagkväll!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Själv ska jag jobba hela påskhelgen så det blir inget speciellt för oss.
Visst blir det någon god mat men inget utöver det.
Jo...godis förstås :)
Ha det bra och kram på dig!

Gunsan sa...

Mysigt med lite påsk-känsla. Hopp om vår :-)
Tack för din kommentar på min blogg:)
Tror saker och ting kommer lugna ner sig snart, dags att sluta överleva och börja leva, typ.
Kram!

Titti sa...

Jag ska jobba hela långa påsken...Trist,men det kommer kännas fint i plånboken sedan...