lördag 20 mars 2010

Tävling igen

Strax åker dottern och jag iväg till Sandviken, Gävle, på gymnastiktävling igen. Vi åker ner idag och övernattar, tävlingen är i morgon förmiddag och vi åker hem direkt efter prisutdelning efter 13,00. Hoppas att väglaget är okej, just nu sol och plusgrader, men igår har det snöat en del så det kan ändå vara halt bitvis, innan man kommer ut på E4:an.
Känner mig inte riktigt pigg, har ont i halsen och temp nära feber, men jag hoppas det ska gå bra ändå....
Den yngsta dottern har varit riktigt ledsen över att vi ska åka, hon och sambon blir ju hemma för att sköta om djuren. Tror hon är inne i en lite jobbig period där hon pratar en del om döden och såna frågor. Hon är nog rädd att jag ska försvinna från henne, stackars tjej...
Nåt annat som gnager i mig är vad vi ska göra åt kattrackaren. Han har fått vara inne tills igår för att återhämta sig. Igår släppte jag ut honom eftersom han nästan rivit ner huset...han gillar inte att vara inne. Det var ju iofs ett tecken på att han var pigg. MEN. Jag hinner inte mer än att släppa ut honom så är han uppe i tallen igen...samma tall. Jag vet varken vad jag ska säga eller göra. Han har suttit där sen igår eftermiddag och han måste ju på nåt vis lära sig att gå ner...ska vi bära ner honom varenda gång så lär han sig ju inte hur han ska göra?!
Han sitter inte lika långt upp ännu, men risken är ju att han klättrar högre igen bara för att han inte kommer ner. Vi får avvakta lite till och se om han tänker komma ner. Jag vet ju att han mådde förhållandevis bra efter förra två dygnen, han var mest hungrig och kissnödig, men var pigg i övrigt. Ja...sliter i mitt hår...Vore mycket pinsamt att behöva ringa fågelskådaren igen innan ens en vecka har gått. Men vi får se hur det ser ut imorgon, om han har kommit ner då...annars måste vi ju naturligtvis göra något igen..

Hoppas ni alla får en skön helg!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Men vilken envis katt.
Jag tror att han kommer ner själv.
Jag hoppas då det.
Ha en underbar söndag och kram på dig!

Ulrika sa...

Men vilken busekatt!!! Hoppas verkligen han kommer på hur man klättrar ner igen, för sådär kan ni ju inte ha det! Undrar varför han klättrar upp??

Hoppas det går fint på tävlingen!'

Kram!

Nannis sa...

hm. Vilken knäpp katt, göra samma sak igen?! Hoppas han kommer ner själv! kram

Susanne P sa...

Vilken tjurskalle!!!
Går det inte att få tallen nerkapad?!
Kram