lördag 15 januari 2011

Det blev inte så...

Igår fick vi besked, det blir ingen operation till i slutet av januari :( Någon annan var tvungen att gå före, och förhoppningsvis har vi ett besked till veckan, om när det kan bli istället. Men tydligen får man räkna med sånt här, det verkar vara så...Jag hoppas bara att de inte drar ut på det för länge, vi vill ju att hon ska vara pigg i sommar :-)
Imorse var det -28 grader kallt när jag vaknade :( Åkte på stan och ordnade present åt kusinens mamma som fyller år imorgon. Sen fick vi mysigt fikabesök av mamsen med gubbe :-) Sambon har frostat av frysen också, det var verkligen behövligt...Nu hoppas jag att det är bättre väder imorgon så att hunden kan få komma ut och röra på sig. Det går inte att gå någon längre sträcka i den här kylan!
Jobbigt när man har massor av idéer men det inte kan bli av nu! Har kollat i kataloger angående vardagsrummet och vill så gärna få till en bokhyllehörna, eftersom jag älskar böcker och har massor som inte får plats :-) Iofs kan jag fixa det ändå, men det är ju lite mer jag vill ha oxå. Har sett så fina lampor i Jotex som jag jättegärna vill ha, tänkte vänta in att det kommer ett rabatterbjudande, då slår jag till :-) Sen ska ju fönster bytas ut så vi kan tapetsera om, men det får bli till sommaren, om vi hinner få ihop pengar. Det är ju det också, pengar ;-) Ha en skön lördagkväll ♥


Det här fatet är från Jotex, vill ha....


Å vill oxå ha....


8 kommentarer:

Helene sa...

Ja visst är det mycket saker man vill ha = ))
Städa ut julen igår så nu vill jag köpa nya krukor och blommor...
Men det är ju så kul !!
Ha en fin SÖNDAG.
Kram Helene.

Semester & Mat sa...

Ja det är ju den lilla viktiga detaljen, pengar, också. Som avgör hur mycket man renoverar. Känner igen det där ;)
Trist med operationen. Men tänk som så att den som nu var före , var i mera behov av en operation för att hon/han var sämre.
Men tråkigt när man ställt in sig på ett datum, så blir det inte så.
Hoppas ni får ett nytt datum snart.

Ha en fin söndag!

Malin sa...

Fy vad trist att dom sköt upp operationen! Håller tummarna att den ändå blir gjord snart.
Förstår att under minus 20 grader inte är någon hit men faktiskt så skulle jag föredra det framför våra +4!!!
Kram

soffie sa...

å va fina saker,nu i början på året är det mycket nytt jag vill ha till hemmet:)
trist att op.blev inställd hoppas det blir en ny tid snart!
kram

Helene sa...

Kikar in på söndag-kvällen och önskar dig en bra vecka = ))
Ha det så gott !!
Kram Helene.

Camilla sa...

Vad trist att dom sköt upp operationen.
Vill ha och vill ha....köp dom,för tusan! ;)
Vi hade -30 på lördagsmorgonen :(
Brrrr...och noll i går???
Snacka om temperaturväxling!
God morgon!

Susanne P sa...

Vad tråkigt att det inte blev av med operationen men hoppas nu att ni inte behöver vänta alltför länge på att den ska bli av!
Jo, det går en hel del pengar när man gör om...allt kostar....
Kram till dej så här på måndagmorgonen.

Ulrika sa...

Jättefint fat och lampa! Vitt är så enkelt vackert!

Hoppas det löser sig snart med op-tid!!

Kram!