torsdag 20 januari 2011

Torsdag!

Men då var det iaf torsdag, i årets segaste vecka! Äntligen äntligen fredag imorgon! Fick gå hem lite tidigare från jobbet idag, skönt :-) Har lite grejer här och där att fixa...Hoppas jag kan gå lite tidigare imorgon med. I helgen blir det nog en dag med städning tyvärr, nästa helg fyller ju yngsta 8 år så då hinns det inte med. Tänkte åka på stan på lördag och försöka hitta några fler presenter, sen städa, och sen måste det bakas lite också. Blev jättesugen på att göra en cheesecake, dom är ju så himla goda! Tanken är att sno ihop en ikväll som vi kan äta till Let´s Dance imorgon :-) Orkar nog inte baka bullar utan det får nog bli ett par mjuka kakor, sen brukar jag köpa lite kakor från bageriet. Det är billigt och godare än att köpa i vanliga affären tycker jag.
Annars händer det inte mycket just nu, segt som sagt...Har inget mer hört från Umeå men tänkte vänta till nästa vecka innan jag ringer och tjatar ;-) Oss slipper dom inte i första taget ;-)
Nu ska jag titta på finalen på Halvåtta hos mig :-) Hoppas ni alla får en underbar fredag!♥


Googlad bild på underbar cheesecake! Mums :-)

8 kommentarer:

Camilla sa...

Nå..blev det någon cheesecake?
Den såg då väldigt god ut.
Om du gjorde den hoppas jag att den blev lika fin som den på bilden.
Kram på dig!

Susanne P sa...

Här har det varit kaos idag...hoppas att jag hinner det jag ska i morgon! ;)
Kram

Semester & Mat sa...

Ja det verkar vara segdragna veckor nu fram till påsk och våren framförallt.
Men man får tänka på de små sakerna som får vardagen att skina upp när det känns tungt.

Ha en fin fredag!

Malin sa...

Idag ÄR det fredag, jippi!! Här har vi oxå kalas nästa helg, Benjamin fyller tre så vi ska oxå in och handla presenter i morgon :-)
Cheesecake är gott och finalen i Halv åtta hos mig var bra, rätt person vann tycker jag. Han konstnären var bara FÖR mycket, snacka om överpretto ;-)
Kram

soffie sa...

mums med cheescake ,blev det nån?va roligt att handla presenter till sonen.
ha en mysig lördag

Helene sa...

Jag åt en cheesecake nu i veckan.Det är ju så gott !!
Ha en mysig lördag.
Kram Helene.

Ulrika sa...

Mmm mums med cheescake!! Så syrligt fräscht... och sött :) allt på en gång! Jag kör pulver och det går rätt bra, tråkigt som 17 men jag måste få en spark där bak och skärpa till mig med maten.

Ha en skön söndag!

p.s. jag tror det är rätt tanke, att ringa och ifrågasätta inom vården...

Helene sa...

Kikar in och önskar dig en fin måndag.
Kram Helene.