onsdag 26 januari 2011

Svacka

Igår och idag har inte varit några bra dagar då jag haft huvudvärk :( Gick hem till lunch igår och varit hemma idag. Tänkte gå och jobba imorgon, känns lite bättre även om den inte helt gått bort. Har hamnat i en svacka just nu, jätteless :( Det är -20 grader ute igen även om det nu börjar stiga och ska bli varmare. På fredag ska det visst vara +3 här! Men solen har lyst idag och det är väldigt vackert. Men jag längtar så till sommaren! När jag kan öppna verandadörren och gå ut i solen. Grilla. Tror säkert det är fler än jag som tycker det är tungt just nu. Önskar jag kunde åka bort, länge. Till nåt soligt och skönt ställe :-) Men snart ska vi få veta semesterperiod på jobbet, och jag ska ju få juli i år! Så snart det är helt klart vilka datum det blir ska jag boka en vecka på Gotland, det blir toppen :-) Sen skulle jag oxå önska att jag och sambon kunde få åka iväg en helg lite längre fram i vår, men det kan vi inte planera förrän vi vet hur det blir med operation och när den blir. Men jag tror faktiskt att det skulle vara bra för oss. Jag ska fundera på några förslag som kan vara bra. Stockholm är ju alltid kul :-)
I kväll är det Kockarna på fyran, måste titta då det är en tjej från stan som är med. Hoppas hon går vidare! Hoppas ni får en toppen torsdag!


Underbart vackert idag!

3 kommentarer:

Helene sa...

Jag håller med dig helt !!
Jag känner mig oxå lite nere ibland när det bara går runt !!
Längtar till VÄRMEN och solen massor !!
Vi är nog rätt lika du och jag = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Malin sa...

Ja, nu börjar det kännas lite tungt, längtan till sommaren är stor. Bara kunna gå ut utan att det först tar en kvart med alla kläder som ska på både sonen och mig.
Skulle oxå vilja åka iväg en helg bara maken och jag. Vi har ju våran nördiga utflykt, en dygnskryssning med "lyxhytt" till Åland med god mat och total avkoppling, det längtar jag till igen. Får se när vi har tid och råd...
Kram

Semester & Mat sa...

Känner igen mig, efter varje köldknäpp som varit nu så har jag längtat ännu mer efter sommaren.
Klart ni ska boka en helg, bara du och din man, det behöver vi alla ibland.
Ett datum att se framemot.

Önskar dig en fin lördag!