måndag 24 januari 2011

Ojoj

Oj vad vi har jobbat i helgen, var helt slut igår kväll så jag orkade inte skriva något, även om jag ville. På lördag var jag först ner och köpte några presenter till dottern som fyller år på söndag. Sen hem och så blev det byte av sängkläder, lossade tyget på stolarna och tvättade, och sen började sambon med sanering av toaletten. Badkaret åkte ut! Det är ett sånt där man ställer in i efterhand, och det är ju så svårt att hålla rent...:( Vem vill kräla runt under badkaret i tid och otid? Men nu har barnen blivit så stora, så nu kan dom ju duscha själva. Det vart jättebra med toaletten, den känns mycket rymligare och det blev så fint och rent, härligt :-) Och medan han gjorde det, stor-rensade jag dotterns rum...Jag har gruvat mig så länge för jag visste att det inte skulle bli kul, men det var tvunget. Rensade garderoberna, rensade ut gamla kläder och leksaker, städade och rensade resten av rummet, möblerade om. Puh!
Igår söndag fortsatte mitt städande av huset, sen långprommis med hunden i härligt väder, veckohandling och strykning, tvättning. Alltså ni förstår kanske om jag är trött! Dessutom har jag sovit dåligt i helgen och det brukar jag inte göra. Vaknade med ett ryck i går morse av ett hundskall, det lät som om det var nära mitt öra. Men inte hade vår hund skällt inte, det gör han väldigt sällan. Ännu en av skumma grejer som jag tycker händer...ibland vaknar jag av att någon ropar mitt namn också...det låter som om det är i ett vakum på nåt vis, jätteskumt. Jag undrar om det är någon som vill mig någonting?!
Och idag har det ringt på som sjutton på jobbet, tur att vi ska få bli några flera snart, för det behövs. Var jättetrött när jag kom hem, men snabbt göra middag och sen iväg på gymnastiken med dottern. Medan hon tränade gick jag en lång promenad med hunden, och det var i och för sig väldigt skönt :-) Nu har jag tittat på Familjen Annorlunda och nu blir sängen..zzz.
Hoppas ni alla får en toppentisdag! Sköt om er :-)

5 kommentarer:

Camilla sa...

Ojojoj...fullt upp,ser jag.
Hoppas att det fort blir helg så du får vila upp dig.
Kram på dig!

Malin sa...

Oj, vad du har haft att göra, får man dessutom inte sova bra uppe på det så blir man "ganska" mör...
Usch, hur det ser ut under badkaret vågar jag inte ens tänka på, som sagt, där städar man ju aldrig...
Kram

Susanne P sa...

Så skönt att få ut badkaret.
Du har haft fullt upp! Hoppas att du kan få ta igen dej snart!
Kram

Titti sa...

Full rulle ser jag :) Skönt att slippa badkar,brukar vara en mindre förnöjsam syssla att städa under såna.. Kram//Titti

Semester & Mat sa...

Hoppas att jag nu fick lite inspiration till städning, hade tänkt göra det sedan när jag sovit några timmar.
Ja, inte vet jag, om det du hör.
Känner du igen rösterna?
Tror nog att det kan vara så att någon vill dig något.
Hoppas du får klartecken någon gång framöver vad det var.

Önskar dig en fin onsdag!