tisdag 7 februari 2012

Här och nu...

har funderat på det där med att vara Här och Nu...det är vi nog (inte alla men många) rätt dåliga på under vinterhalvåret!! För vi längtar tills det blir ljusare, tills det blir varmare, tills snön har smält, tills våren kommer....Men TÄNK så fort tiden går, snart sitter vi på "hemmet" och så är livet nästan slut..Borde vi inte försöka vara lite mer här och nu även när förhållandena inte är de perfekta, som vi vill ha dem?
Ibland när jag är ute och går med min hund i kylan brukar jag föreställa mig att det är en sommardag och solen värmer mig där jag går...fåglarna kvittrar och allting är toppen!
Även om det är vinter borde vi se till att göra så mycket som möjligt som är kul, som får oss att må bra! Själv är jag expert på orden OM och MEN...
Tänkte på det senast idag, att varje dag som går är förlorad och allt jag inte tar tag i NU som jag vill göra, tiden bara rinner iväg...!! SÅ vad väntar man på, bara att ta tag i allt och GÖRA det!
Önskar er alla en underbar onsdag imorgon!

3 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Ja, faktiskt, så enkelt är det! Det gäller att leva medan man kan. Vi vet ju ingenting om framtiden. En dag kan vi vakna upp och är sjuka och då är chansen förbi. Kram

Helene sa...

Tack för dom orden.
Du har så rätt...men ibland tänker man så fel !!
Ja iallfall jag !!
Vi lever ju faktiskt HÄR och NU !!
Va rädd om dig och ha en mysig helg.
Kram Helene.

Semester & Mat sa...

Visst borde man leva mera i nuet. Skriver jag som publicerade precis en sommarbild och längtade till sommaren...

Önskar dig en fin helg!