onsdag 28 mars 2012

Potatisbakelse



Det är min fikavecka på jobbet!!
Visste inte alls vad jag skulle göra, har kommit ifrån det där bakandet ;-)
Men så tipsade en kollega om att jag kunde göra en falsk potatisbakelse, det var ju så himla gott och enkelt! Det återstår att se om jag fixar det ;-)
Får bli imorgonkväll efter jobbet och så göra glasyren/mandelmassan på fredagmorgon. Tänk om det inte blir bra :/ Ja då får jag väl köpa nåt istället :-))
Bakade mycket förr i tiden men har ju inte så mycket tid längre, annars tycker jag att det är jättekul :-))
Är lite orolig för katten som kom hem idag efter att ha varit borta ett dygn, halt och eländig och förmodligen har han varit i slagsmål. Såg ett litet sår på ett ben men beslöt mig för att jag avvaktar till imorgon då han verkar ha rätt ont nu. Blir det inte bättre får vi åka till veterinären. Han är ju kastrerad men vet ju att han försvarar sitt revir ändå!! Lilla kisse ♥
Igår var jag ute och sprang och är rätt stum i benen idag. Sen var jag till stallet med dottern och vi beslöt att hon skulle få rida ut och träna lite backar, träna balans uppför och nerför. Gick jättebra! Lite trav blev det också så då fick jag springa igen, aj, känns i benen nu! Och imorgon ska jag minsann upp och ta en lätt runda innan jobbet, börjar sent imorgon.
Önskar er alla en härlig torsdag imorgon!!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Katter tål mer än vad vi tror. Men håll koll på honom.
Mums...falsk potatisbakelse är ju sååå gott.
Kram!

Semester & Mat sa...

Hoppas att katten din repar sig snabbt, aldrig roligt när ens husdjur inte mår bra. Man blir ju så orolig när man inte vet hur ont de har.

Kram

Helene sa...

Baka gör jag aldrig längre, jag får inte äta fika !!
Och jag blir så sugen när jag håller på !!
Hoppas kisse mår bättre idag.
Ha en härlig fredag.
Kram Helene.

soffie sa...

,blev det den till fikat,hur mår katten nu?kramen

Camilla sa...

Sv: Tackar!
Kram!