fredag 26 december 2008

Jul-mätt

Så här på annandags julkvällen....Nu är jag så mätt på all julmat...tur att det inte blir mer nu! Imorgon är det vår tur att bjuda några ur familjen på middag, vi får dela upp dem lite så att vi får plats, och det ska bli underbart att få äta vanlig mat! Jag ska göra en fantastisk Grekisk pyttipanna, och jag lovar att lägga ut receptet, för den är helt underbar. Hittade den på någon blogg förra vintern och har gjort det en gång, och det var såååå gott.
Så imorgon blir det en runda på stan med lite handling, behöver hitta en snygg duk, för det har jag glömt. Tror att jag ska ha marängschvisch (stavas det så??) till efterrätt, det är ju underskattat gott...
Så jag får nog masa mig upp tidigare än de andra dagarna (hrm, halvtio-tio har det blivit) och hinna med att röja undan lite, handla, gå en långrunda med hunden (förstår inte varför jag känner mig lätt gravid, kan det vara julmaten..).

Nu ska jag nattsudda lite med sambon framför teven :)

1 kommentar:

Anonym sa...

:) Fler som är nöjda på julmaten..Kan inte fatta att man vareviga år handlar så ini vassen mycket mat så man får äta samma sak om och om igen i en vecka efter jul... Vi ska till pappsen idag å fira mer jul...Puh...Sista varvet iallafall! Sen ska jag anse mig vara klar med julen för i år :)
Nää,nu ska jag göra ett ryck....Ska hämta Julia i stan vid halv 3 å vi ska hinna ut på Birsta och sen vara hos pappa kl 16.Dä ä mycke nu...Ha en underbar dag!! Kram!