måndag 15 december 2008

Rolig kväll

Nyss hemkommen från kursen i kransbindning. Vad kul det var! Inte alls så hemskt svårt som jag hade trott...men så var kursledaren väldigt duktig på att lära ut också!
Först fick vi binda en krans och dekorera den. Så här blev min:


Ganska enkel gjorde jag den, men det var det svåraste att dekorera så att det blev bra. Provade rätt länge med allt möjligt innan det fick bli så här. Några satte rosetter som också var väldigt fint, men det blev ingen för mig, det blev röda julblommor istället, kanelstång, torkade apelsiner och torkade äpplen. Inte det bästa fotot....den är bättre i verkligheten.
Efter att den var gjord fick vi pusta ut med lite glögg innan vi fortsatte med nästa projekt. Det blev en låg bordsdekoration i en liten skål. Den var jättekul att göra! Alla gjorde liknande med kulorna och blommorna men dekorerade sen lite olika.


Sist fick vi dekorera en kruka med en amaryllis. Det var väldigt enkelt, och jag kände att jag fick så mycket andra idéer som jag kan använda sen, att dekorera krukor kan ju bli jättefint. Tyvärr tycker jag inte att fotot blev så bra, den gör sig mycket bättre i verkligheten.




Min amaryllis var väldigt liten och hinner nog inte komma upp till jul. Men det gör inget, den är värd att vänta på, den kommer nog att bli fin när den slår ut.
Nej, nu ska jag nog ta en kopp te och en macka och slappa en stund innan det blir sängen. Det här var en rolig kväll! Det kommer att bli fler såna här kurser har jag en känsla av!

Kram på er!

5 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Men vad fina.. ska du plugga om ?? börja med blommor istället dom var ju kanonfina!!
Hoppas att du haft en underbar helg
KRAM

Anonym sa...

Vad händig du är!!! Själv har jag inte tålamod för pyssel...Vill att det ska gå undan ;) Jasså ni har varit i våra krokar!! Ja det var ett jääkla före.Jag fick stanna 4 ggr på morognen när jag for till jobbet för att skrapa rutan. Man såg inte ett jota...
Annars är det bra???? Hoppas det ;) Jag sitter på jobbet just nu,men nu 'är det visst sluta på datatid...Man måste väl slita vidare,även om det mest är arslet som slits ;) Mycket sittande stundtals! Ha en underbar dag!!!
Många Kramar/Titti

Anonym sa...

Wow vilka fina! Ser ju ut som du inte gjort annat! De är superfina!! Det är så otroligt roligt att vara kreativ med växter. Det fyller verkligen på! KRAM

Jennyshemmochharmoni.blogg.se

Eva Loppan sa...

Fiiiina! Skulle knäppa kort på mina underverk men min kamera strejkar så jag får väl njuta av dina vackra alster istället!

Kramisar Eva

Anonym sa...

Åh vad ni är gulliga :) Men nu är det ju så att jag fick en hel del hjälp på vägen av en duktig florist. Och kul var det!