söndag 14 december 2008

Julshopping

Idag har mamma och jag varit i Sundsvall. Vädret var lite konstigt, det var minusgrader och småregnade, så rutan isade igen hela tiden. Typiskt med halt väglag, jag som är så åkrädd. Men det gick bra ändå. Vi hade en jättmysig dag med shopping, fika och lunch. Mycket skratt. Som det ska vara.
Jag hittade flera julklappar, men inte alla. Men jag får vara nöjd, för jag hittade flera som var bra, som jag tror mina tjejer kommer att bli glada över! Nu är det bara nån enstaka kvar, och eftersom jag är ledig imorgon tänker jag göra sista rycket! Vore skönt om det blev helt klart sen :)
Sambon och jag har roat oss med att försöka sätta upp en ljusslinga som jag köpte idag. Ett sånt där nät som man trär över, nåt träd eller buske. Vi kom fram till att vårt äppelträd var lagom högt, där skulle det få sitta. Det var lättare sagt än gjort! Ut med en stege i djupsnön, för den är verkligen djup nu. Inte så lätt att trä över spretiga äppelträdsgrenar :S Men till slut satt den där, riktigt fint.
Känner mig rätt så trött och nöjd nu efter en hel shoppingdag. Nu blir det nog lite tevesoffa innan jag hoppar isäng. Imorgon blir det en späckad dag fast jag är ledig och imorgonkväll är det ju blomdekorationskursen! Eller vad man ska kalla det. Spännande ska det bli!
Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska iväg på en julklppsletartur idag, suck, hade helst sluppit.
Svar: Jag förstår att dina tårar rann när du såg din tjej på scenen. Jag är precis lika dan. Det är ju så roligt att de vågar.
Ha en bra vecka och hoppas du hittar de sista julklapparna.
/P

Anonym sa...

Hej! Ja visst vore det kul att ses "live"!! Här finns ju rum ifall ni vill ha en 2 dagars på Birsta ;) (Värre med hunden dock...Tror han blir hundmat om Jason skulle få tag i honom :( )
Ni får ha det i åtanke om ni ska neröver.Att det finns plats här menar jag! Vore ju skitkul!!!!
Ha det bäst! Nu måste jag susa vidare! Stooor Kram!