onsdag 14 oktober 2009

Feber igen...

Ja då var det 6-åringens tur att bli sjuk. Hade 38 grader i går när hon kom hem från skolan. Imorse var det 38,6 och ont i halsen...men hon är pigg ändå, skuttar runt och verkar inte så berörd. Vi har bakat chokladbollar och nu ser hon Lotta på Bråkmakargatan, hennes favvo-film :-) Känner mig inte helt kry jag heller, ont i kroppen och lite i halsen. Vi får se om jag klarar mig ändå :-)
Annars känns humöret lite bättre idag. Jag har fått ännu några insikter att rensa bort såna som suger kraft helt enkelt!
Det är strålande sol ute och så vackert. Jag längtar jättemycket efter en långpromenad i solen, men kan ju inte lämna lillskruttan ensam. Inte lika kul att gå i mörkret på kvällen...Får se om jag kan gå en sväng när storasyster kommer hem från skolan och kan vara "barnvakt". Behöver fylla på lite, och det gör jag allra bäst ute i naturen! Har också fått lite lätt julstämning, är så typiskt mig. Den kommer rätt långt före jul, och när julen äntligen är här så vill jag bara att den ska vara över....Jag har beställt två nya ljusstakar i år, de som ser ut som ett hjärta. Har tittat på dem ett par år och nu äntligen fick jag 50% både från Jotex och Ellos, så jag beställde en från varje ställe. Längtar tills de kommer upp! De är skitsnygga tycker jag. Är också sugen på att göra något pyssel, ska fundera lite innan det är dax för det. Har fått lapp från skolan att vi ska hjälpas åt till helgen och binda julkärvar som vi ska sälja, och då måste jag köpa några själv, de är så fina! Blir mysigt att ha ute vid fågelbordet :-)


Så här ser ljusstaken ut, fast jag beställde vita.


4 kommentarer:

Camilla sa...

Hmm,typiskt,det där med febern!
Men ljusstaken var snygg.
Alltid något att glädjas över.
Ha en underbar onsdag.
Kram på dig!

soffie sa...

å va jobbigt med feber min son 14år har varit hemma för feber i två dagar å ont ihalsen börjar känna mej krasslig jag med,
hoppas nu dina barn piggnar till snabbt,
Å guuu va fin ljusstake,
kram

Susanne P sa...

Jag älskar julen...inte allt pynt (har inte många tomtar uppe) men stämmningen och alla ljus...& förhoppningsvis massor med snö!
Krya på er!
Kram
Susanne P

VvW Design sa...

Jag har en likadan i vit och har den året runt i fönstret ... den är för fin för att stoppa undan! ;-)
ha en trevlig dag.
Ann