tisdag 23 mars 2010

Hemma i solen

Redan tisdag idag och lika soligt och härligt som igår. Känns skönt att komma hem till soliga norrland när det var snöstorm nere i Gävle :/ Men resan dit och hem gick bara bra ändå. Tävlingen gick också bra. Tjejerna tävlade för första gången i en ny klass, steg upp ett snäpp, och hade stark konkurrens, därför tycker jag att det var riktigt bra att komma 6:a av 11 lag! Men nu blir det uppehåll tills i höst (hoppas jag), och det ska bli så skönt...
Till helgen blir det ändring till sommartid, då skruvar vi fram klockan en timme och får kliva upp tidigare men desto ljusare en timme till på kvällen. Känns så skönt! Man kan nästan inte få nog av ljuset känns det som.
Kattrackaren då? Han har tillbringat helgen i sin tall, och igår morse gick jag ut till honom (kom hem så sent på söndagen) och då var han nog rätt desperat...försökte klättra neråt i alla fall, men tappade taget och föll ett antal meter rakt ner i backen. Klarade sig utan skador och mår nu hur bra som helst igen...ett till kattliv till avverkat då...:/ Nu ska vi se om vi kan sätta något runt stammen på tallen så att han inte kommer upp där. Så kanske han ger sig ett tag...eller inte ;-)

Just nu räknar jag ner dagarna till påsken, ska ju vara ledig hela veckan efter och jag längtar så mycket efter det!! Spelar nästan ingen roll vilket väder det blir, ska bli så skönt att bara få sova ut på morgonen...men såklart är det ju härligt om det blir soligt!

Hoppas ni får en skön kväll :-)

1 kommentar:

Susanne P sa...

Hoppas nu att han inte får för sig att klättra upp igen!
Kram